10 dintre cele mai importante probleme ale masinii tale si cum sa le rezolvi

Car Problems

Poate ca nu-ti doresti asta dar, daca esti proprietarul unei masini, este inevitabil ca, la un moment dat, sa nu te intalnesti cu probleme. Mai mult, e aproape sigur ca masina pe care te bazezi te va lasa cand te astepti mai putin.

In cel mai bun caz, vei intarzia, vei fi frustrat si vei umbla serios la portofel. Nu ai cum sa anticipezi momentul, asa ca ai face bine sa te pregatesti din timp!

Daca iti cunosti vehiculul, iti vei da seama cand ceva nu functioneaza cum trebuie. Pentru ca, la un moment dat, acest lucru se va intampla. Iata 10 dintre cele mai obisnuite probleme de care te poti lovi cu masina ta.

1. Martorul de verificare a motorului de la bord se aprinde

Esti la volan si crezi ca totul va merge ca in ultima cursa cu masina ta. E in natura noastra. Atunci cand o mica lumina galbena se aprinde la bord, cea care seamana la forma cu un motor, primul impuls este sa intri in panica. Poate te trec toate transpiratiile, poate ai chiar nevoie de interventia unui medic. Sau poate doar te enerveaza. Dar habar nu ai ce inseamna acea luminita galbena.

Acest martor este unul destul de neclar pentru sofer. Va fi nevoie de o scanare si un diagnostic pus de un mecanic profesionist. Ce poti face tu? Destul de multe. Mergi cu masina la reviziile periodice, inlocuieste bujiile la timpul potrivit si fa schimbul de lichide de cate ori e nevoie.

O inspectie a unui specialist va da motivul aprinderii martorului de la bord. Intretinerea corecta a masinii nu va preveni intotdeauna un astfel de eveniment, dar ar putea elimina cateva dintre cauzele care duc la el.

2. Bateria s-a descarcat

Nu ai deloc putere electrica in masina. Incerci sa pornesti motorul, luminile de la bord nu se aprind si tot ce auzi, in cel mai bun caz, este un click. Ai putea anticipa despre ce e vorba, daca ai masina de cativa ani si tii la indemana, in portbagaj, cabluri de alimentare. O baterie descarcata e o problema serioasa.

Varsta aproximativa a unei baterii este de 3 pana la cinci ani. Poate nu ti se pare mult, dar gandeste-te numai la stresul la ca o supui ori de cate ori pornesti masina.

Multi dintre noi fac asta si de douazeci de ori pe zi. Aceste porniri se aduna cu repeziciune. Te sfatuim ca, atunci cand faci o revizie tehnica periodica, sa ceri si verificarea bateriei. Daca nu mai are mult de trait, schimb-o si nu vei avea probleme. Nimanui nu-i trebuie o baterie descarcata.

3. Volanul vibreaza mai mult decat ar trebui

Acest lucru este greu de observat, de cele mai multe ori, atunci cand circuli in localitate. La viteze mai mari, de exemplu pe autostrada sau pe un drum national, vibratiile cresc in intensitate. Te simti de parca ai folosi un ciocan roto-percutor si nu credem ca e o idee buna sa conduci in acest fel.

Aceasta problema apare din mai multe cauze. Poate tine de directie, de suspensii sau de anvelope. Pentru a afla adevarata problema, toate aceste componente trebuie verificate cu atentie.

Si nu oriunde, ci la un service specializat. Daca poti, noteaza (nu in timp ce conduci) conditiile in care ai simtit vibratiile pentru prima oara (viteza, suprafata drumului) si daca acestea dispar la o anumita viteza. Aceste informatii il pot ajuta pe mecanic sa gaseasca problema mai repede.

4. Pedala de frana vibreaza

Ai simtit vreodata caldura emanata de rotile masinii tale dupa un drum lung? Nu le atinge! Sunt fierbinti. Motivul? Frecarea dintre placutele de frana si rotor. Tiparele de trafic si conditiile de franare au dus la aparitia unor frane moderne. Daca rotorul se incinge, insa, e posibil sa se indoaie. Nu poti vedea asta cu ochiul liber, dar suprafata nu mai este la fel de plana si de aici vibratiile din toata masina.

Atentie! Aceasta problema nu se rezolva de la sine. O solutie ar fi, in mod normal schimbarea rotorului, pentru ca placutele de frana sa fie in contact, din nou, cu o suprafata plana. Daca pedala de frana continua sa pulseze, mergi la un specialist, problema poate afecta siguranta masinii tale.

5. Anvelopele s-au tocit

Se intampla atunci cand opresti la benzinarie si, in timp ce astepti la pompa, ochii iti aluneca pe cauciucuri. In capul tau porneste o alarma, toate anvelopele sunt tocite. Stii ca o verificare atenta este inevitabila.

Uzura prematura si anormala a pneurilor poate indica o parte din problema. Poate iti cam place viteza (sau iti plac manevrele bruste), poate sunt probleme serioase cu suspensiile, directia sau franele. Orice ar fi, trebuie rezolvat rapid.

6. Motorul se poticneste sau se caleaza

Sigur stii ce inseamna asta. Ajungi la un semafor si motorul masinii tale se comporta de parca isi da sfarsitul. Rotatiile pe minut au scazut si motorul pare ca se opreste. Apasa pedala de frana si pe cea de acceleratie pentru a mentine motorul in miscare. Manevra este una delicata, deoarece simti ca poti pierde controlul oricand.

Calarea motorului nu se intampla, de obicei, fara ceva semne de avertizare. Aprinderea ocazionala a martorului de verificare a motorului, modul greu de a porni, uneori, sau zgomotul acestuia la temperaturi mai scazute, sunt semne de "boala". Intretinerea regulata si service-ul de calitate pot duce la evitarea unor astfel de probleme.

7. Chei pierdute

Daca nu ti s-a intamplat inca, ti se va intampla cu siguranta. Le ve pierde si nu va fi intr-o zi in care sa ai si timp sa le cauti. Va trebui sa apelezi la transportul in comun sau la un taxi, pentru ca nu poti deschide usile masinii tale, ca sa nu mai vorbim despre a o porni. Mai rau, cand vei reveni acasa, dupa o zi obositoare, vei gasi cheile unde te astepti mai putin.

Cea mai simpla solutie este o pereche de chei de rezerva. Toti avem diverse chei ascunse prin diverse locuri, tocmai datorita unor astfel de situatii.

8. Masina are o scurgere de ulei

Ai plecat de acasa cu o intarziere de zece minute. In graba de a pune geanta pe scaunul din dreapta, calci in ceva. Ceva de culoare negru-maroniu. Ciudat. Te urci la volan, misti masina inapoi si descoperi o pata mare in mijlocul locului tau de parcare. Apoi se aprinde martorul de ulei de la bord. Ai curaj sa pleci de acasa cu masina?

Sentimentul pe care il ai de fiecare data cand trebuie sa cheltuiesti bani pe probleme aparute din senin nu este niciodata placut. In cazul majoritatii scurgerilor de ulei, preventia este aproape imposibila. Daca, insa, mecanicul tau te-a anuntat ca ai o gaura mica in baia de ulei si nu ai rezolvat problema, tu esti principalul vinovat. Roaga specialistul sa verifice cu atentie masina la fiecare schimb de ulei.

9. Nu ai trusa de prim-ajutor

Copilul tau s-a taiat la deget si nu poti opri sangerarea, Ai ramas fara carburant, pe un drum de tara, si nu ai semnal la telefon. Sau ai pana pe autostrada si traficul este aglomerat, iar tu, ca de obicei, nu gasesti nimic sa te ajute cu cel mic si problema lui.

Pastreaza intotdeauna in masina o trusa de prim-ajutor. Asigura-te ca are produse de baza si ceva in plus pentru astfel de momente.

Sfatul nostru? Sa ai intodeauna in compartimentul manusilor o astfel de trusa, din care sa nu lipseasca bandajele, tifonul si alte materiale necesare in accidente usoare. Daca stii ca vei circula pe drumuri secundare, ia cu tine si o canistra cu carburant. La fel de important este si kit-ul de siguranta din portbagaj. E vorba de siguranta ta si a familiei tale!

10. Aerul conditionat nu mai functioneaza

Se va inampla fie in cea mai calduroasa zi a anului, fie in cea mai rece. Aerul conditionat isi va da obstescul sfarsit. Din pacate, nu ai de unde sa stii care e problema.

Solutia? Verica sistemul de aer conditionat cel putin o data pe an si completeaza lichidul din istalatie cat de des posibil.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE NOUTATI ADUCE BMW SERIA 4 COUPE (G22)
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter