Uleiul din cutia de viteze trebuie schimbat sau nu?

VW DSG Gearbox

Acum aproape un an de zile am avut ceva probleme cu masina. Am mers intr-un service auto, asa cum este normal, si am lasat-o acolo in speranta ca nu este nimic grav. Din pacate, dupa nici cateva ore, am primit un telefon din service-ul respectiv, prin care eram anuntata ca masina are probleme destul de serioase.

Nu detaliez acum cum am rezolvat toata treaba, pentru ca e de durata. Ceea ce va pot spune este ca din greseli se invata si de acum inainte stiu ca uleiul din cutia de viteze trebuie schimbat. Da, asta este si subiectul despre care vom vorbi in continuare, pentru ca, dupa patania mea, m-am documentat un pic si va voi spune si voua ce am aflat.

Asadar, stim cu totii ca motorul unei masini functioneaza la temperaturi extrem de mari. Si mai stim ca motorul este creierul intregii masini. Uleiul este consumabilul care se schimba cel mai des si trebuie sa fie mereu in stare buna. Adica, uleiul trebuie sa fie mereu „curat” si „proaspat”. El trebuie sa faca fata la temperaturile ridicate din motor, iar noi, soferii, trebuie sa stim ca uleiul este important pentru o buna functionare a motorului.

Uleiul asigura o lubrifiere a pieselor de motor si asigura, totodata, si o curatare a lor si chiar si o racire. Soferii, si chiar si unii dintre mecanicii auto, schimba uleiul de frana, de servodirectie, din motor dar uita de uleiul din cutia de viteze. Masinile cu transmisie manuala au in cutia de viteze un ulei mai gros, care are o temperatura de functionare mai mica decat cea a unui motor, si anume maxim 90 de grade. Acest ulei, se spune ca nu trebuie sa fie schimbat.

Asadar, uleiul din cutia de viteze a unei masini cu cutie manuala nu trebuie schimbat. Exista si o explicatie. Cutia de viteze manuala functioneaza la temperaturi de 60-70 grade sau, pe timp de vara la 80-90 de grade Celsius, si la aceste temperaturi uleiul nu isi pierde din proprietati. Daca el nu este supus unui stres termic, nu isi va pierde proprietatile, si poate sa functioneze la nesfarsit.

Exista insa si cazuri cand acesta trebuie schimbat, dar acestea sunt unele izolate: daca a fost contaminat cu pilitura metalica din cauza problemelor mecanice sau daca nivelul este scazut.

Masinile cu cutie de viteze automata sunt diferite, si asta am vazut-o chiar pe pielea mea, ca sa spun asa. Cutiile automate au circuite hidraulice iar lichidul din acestea este asemanator cu cel de la servodirectie.

Prin urmare, uleiul din cutia automata este mai lichid si este supus unui stres mai mare, si specialistii spun ca trebuie schimbat o data la 50.000-70.000 de kilometri, in functie de cartea tehnica a masinii. Exista si masini la care uleiul trebuie schimbat mai des, fiind vorba despre masinile mai performante, la care uleiul trebuie sa fie schimbat la 20.000 kilometri.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
10 DOTARI COMPLET INUTILE PENTRU MASINI
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter