3 lucruri esentiale pe care trebuie sa le stii despre senzorul de temperatura de la bordul masinii tale

Temperature Sensor Car Light

Senzorul de temperatura al unei masini arata, in special, temperatura motorului. Daca aceasta este ridicata, inseamna ca pierdeti lichid de racire sau aveti probleme cu pompa de apa.

Acelasi senzor mai indica si temperatura agentului de recire al motorului. Iti va spune daca acesta se comporta normal sau s-a supra-incalzit. Il vei gasi pe bordul masinii tale si este extrem de important.

Nu uita! Senzorul de temperatura este foarte important pentru masina ta. El masoara temperatura motorului si pe cea a agentului de racire. Daca vreuna dintre aceste temperaturi este prea ridicata, nu ezita sa-ti contactezi mecanicul.

1. De ce este temperatura indicata de senzor ridicata?

Daca temperatura indicata de acest senzor este peste limitele normale, inseamna ca motorul se supra-incalzeste, sau ca pierzi pe undeva lichid de racire.

O mica gaura sau evaporizarea pot face ca radiatorul sa piarda incet lichid de racire. Un al treilea motiv pentru care temperatura este dincolo de normal, ar putea fi defectarea termostatului. In acest caz, ai nevoie de inlocuirea lichidului de racire.

Ultimul, dar nu cel din urma, motiv are legatura cu pompa de apa sau cu garniturile ei. Daca aceasta nu functioneaza normal, va fi necesar sa fie inlocuita.

2. De ce este temperatura indicata de senzor scazuta?

La cele mai multe masini, senzorul de temperatura nu va arata parametrii normali decat dupa cateva minute de functionare a motorului. Daca nici dupa aceste minute, temperatura nu a crescut, inseamna ca senzorul este defect si trebuie inlocuit.

Un alt motiv pentru afisarea unei temperaturi scazute, este blocarea pe pozitia deschis a termostatului. Asta duce la supra-racirea motorului, iar rezolvarea consta in inlocuirea termostatului.

3. Ce faci daca temperatura afisata de senzor este foarte ridicata?

Daca temperatura indicata de senzor este una foarte ridicata, inseamna ca motorul se supra-incalzeste. Problema este una foarte serioasa, n-ar trebui sa conduci masina intr-o astfel de situatie. Primii pasi pe care trebuie sa ii faci sunt sa inchizi aerul conditionat si sa deschizi ferestrele.

Daca nu functioneaza, porneste incalzirea de la bord la maximum.

Urmatorul pas, in caz ca nimic din ceea ce ai facut pana acum nu a dus la vreun rezultat, este sa opresti masina pe marginea drumului, sa deschizi capota si sa astepti ca motorul sa se raceasca. Nu incerca sa scoti capacul radiatorului cata vreme motorul este fierbinte, te poti accidenta. Dupa ce motorul s-a racit, mergi cu masina la un service si lasa-i pe specialisti sa afle care e problema.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE PIESE SE FURA CEL MAI DES LA MODELELE BMW?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter