De ce transmisiile automate au doua tipuri de planse diferite?

Articol scris de C. Zanfir , in data de 21 August 2018

Cu siguranta fiecare dintre voi s-a intrebat la un moment dat care este toata povestea legata de transmisia unei masini. Si cu siguranta de-a lungul timpul s-a cernut aceasta serie de soferi care au avut de ales intre transmisia automata si cea manuala.

Despre transmisia manuala s-a mai vorbit, insa despre cea automata foarte putin. Multi dintre voi stiu ca exista doua tipuri de transmisii automate, insa stim care este cea mai buna?

Chiar daca cele doua transmisii automate fac cam acelasi lucru si nu este mare diferenta intre ele, de-a lungul timpului acestea au dat mari batai de cap soferilor care nu au stiut sa aleaga intre una si cealalta.

Una dintre cele doua transmisii automate este asezata in interiorul automobilului pe o plansa liniara. Stim cu totii ca pozitionam maneta schimbatorului in sus sau in jus in functie de ceea ce ne dorim de la aceasta transmisie: sa fie in modul de parcare, sa fie in modul de condus sau poate ca avem nevoie sa mergem inapoi cu masina.

De asemenea, mai exista si transmisia care la interiorul masinii este dispusa pe o plansa in zig-zag. Zig-zag-ul acesta permite un soi de blocare intre trepte atunci cand este actionat schimbatorul de viteze, chiar daca aceasta este automata. Utilitatea acestui blocaj este sa nu gresesti atunci cand actionezi maneta. Adica in loc sa mergi in drive, sa dai inapoi si sa o pui pe marsarier - mai ales daca esti incepator intr-ale transmisiei automate.

Transmisia cu plansa liniara are si ea un buton care blocheaza treptele pe care le alegi, dar sa spunem ca nu este atat de facil precum zig-zag-ul plansei numarul doi.

Alta asa zisa intrebuintare a plansei in zig-zag a transmisiei automate de acest gen este si aspectul. Cine isi doreste o masina cu un aspect mai retro, va alege intotdeauna schimbatorul in zig-zag, iar cine isi doreste sa respire aerul unei masini noi, actuale, isi va alege intotdeauna plansa liniara.

Dupa cum am spus si la inceput, diferente prea mari nu exista intre cele doua tipuri de transmisii automate, insa nu trebuie sa negam ca aspectul vizual este totusi o diferenta cat se poate de mare si daca mai esti si pasionat de o anumita stare pe care sa ti-o ofere automobilul, atunci cu siguranta ai inteles care este utilitatea fiecaruia dintre cele doua transmisii automate.

Ramane ca tu, sofer, sa o alegi pe aceea care ti se potriveste cel mai bine si care se pliaza perfect pe stilul tau de condus.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Curtea Constitutionala a Romaniei a publicat motivarea deciziei de a respinge legea potrivit carora radarele ar fi trebuit presemnalizate pe toate soselele patriei. Legea prevedea obligativitatea presemnalizarii dispozitivelor radar si...
de - 18 Ianuarie 2019
Vesti proaste pentru soferii romani. Cei care nu respecta noile reguli vor primi o sanctiune crunta. Cei care vor fi prinsi folosind telefonul mobil sau tableta la volan vor fi...
de - 16 Ianuarie 2019
Plangerile tot mai dese din partea clientilor i-au determinat pe oficialii din Primaria Capitalei sa ia masuri impotriva taximetristilor care refuza curse sau care negociaza tariful. Vizati sunt in principal...
de - 15 Ianuarie 2019
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat o licitatie de 45 milioane de lei (9,62 milioane de euro) pentru achizitia si montarea de panouri fonoabsorbante, potrivit unui...
de - 13 Ianuarie 2019

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare