Tot ce trebuie sa stii despre geometria rotilor si unghiul de fuga

De multe ori am auzit despre geometria rotilor si unghiul de fuga, insa nu toti soferii par sa cunoasca aceste lucruri. Iata de ce este atat de important sa faci geometria masinii atunci cand ajungi la vulcanizare si la ce te ajuta acest lucru.

Tot ce trebuie sa stii despre geometria rotilor si unghiul de fuga

Geometria rotilor si unghiul de fuga sunt lucruri obligatorii atunci cand ajungi cu masina la schimbul periodic sau ori de cate ori crezi ca este nevoie. Iata de ce este atat de important si care sunt semnele ca masina ta are nevoie de aceste operatiuni.

Semne ca masina are nevoie de geometria directiei

Geometria directiei este absolut necesara, insa nu trebuie sa fie facuta foarte des. In primul rand, daca mergi la drum intins si masina ta se indreapta catre stanga sau dreapta, atunci trebuie sa verifici directia rotilor.

Citeste si: De ce este nevoie sa echilibrezi rotile atunci cand ajungi la vulcanizare

Cand volanul nu este drept (centrat), acest lucru poate fi cauzat de componentele de directie uzate sau a centrarii necorespunzatoare a rotilor. Atunci cand directia masinii vibreaza sau tremura, este un semn ca trebuie sa mergi neaparat la un service pentru a face geometria rotilor.

Daca vehiculul scoate sunete ciudate precum scartaituri, bubuieli sau frecari, inseamna ca ai o problema de directie sau suspensie. Chiar si atunci cand anvelopele sunt uzate neuniform, inseamna ca trebuie sa faci geomeria directiei, petru ca anvelopele se invart diferit pe sosea si se vor uza inegal.

Ce este unghiul de fuga si de ce trebuie reglat

Geometria rotilor este definita de trei unghiuri: unghiul de convergenta, unghiul de fuga si unghiul de cadere. Trebuie sa mai stiti ca setarile se fac in functie de modelul masinii, pentru ca fiecare milimetru conteaza.

Unghiul de convergenta se refera la pozitia rotilor de vazute de sus. Ele trebuie sa fie perfect paralele, insa unghiul de convergenta se deregleaza atunci cand se inlocuieste orice piesa din sistemul de directie sau suspensie, dar si in urma socurilor provocate de gropile din oras.

Unghiul de cadere este vizibil atunci cand privim rotile din spate. Acestea au o inclinare fata de verticala, iar acel unghii format de axa rotii cu verticala se numeste unghi de cadere. Bineinteles, si acesta se poate deregla in urma socurilor provocate de gropi sau denivelari.

Iata ca am ajuns si la unghiul de fuga, ce este vizibil atunci cand roata este privita din lateral. Atunci cand unim cu o linie imaginara rotula superioara cu cea inferioara, unghiul dintre aceasta linie si verticala poarta numele de unghi de fuga. Totodata, dereglarea va aparea la gropi si denivelari.

Nu incercati sa faceti geometria rotilor acasa, pentru ca veti avea nevoie de instrumente profesionale, dar si specificatiile originale ale producatorului pentru tipul de vehicul pe care il detineti.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter