Top 6 piese ale masinilor diesel care se strica cel mai rapid

Cu toate ca legile incep sa fie destul de severe cu cei care le detin, masinile diesel raman cele mai populare in acest moment. Drept urmare, nu ar strica sa stii care sunt top 5 piese ale masinilor diesel ce se strica cel mai rapid.

Top 6 piese ale masinilor diesel care se strica cel mai rapid

Motoarele diesel ofera un consum extrem de bun si cu toate ca autoritatile incep sa inaspreasca legile din cauza emisiilor, raman la fel de populare. Tocmai de aceea, nu ar fi rau sa stii care sunt top 5 piese ale masinilor diesel ce se strica cel mai rapid.

Cum se conduce corect o masina diesel cu filtru de particule

Daca masina ta este echipata cu filtru de particule, adica celebrul DPF (diesel particulate filter), aceasta trebuie condusa intr-un anumit mod. De ce? Pentru ca filtrul de particule se poate infunda, iar asta poate aduce defectiuni majore la motor.

Citeste si: 10 modele de masini diesel atat de eficiente incat uiti sa treci pe la benzinarie

Infundarea filtrului se intampla deoarece motorul nu ajunge mereu la temperatura optima de functionare, mai ales daca este condus doar in oras, cu viteza mica si la un numar de turatii redus.

Cea mai buna metoda de a scapa de aceasta problema este ca o data pe luna sau chiar mai des, sa faci o mica plimbare cu masina ta pe autostrada sau la drum intins. Condu cu o viteza constanta si la peste 2.000 rpm. In acest fel, o sa cureti si filtrul de particule pentru ca are loc regenerarea acestuia.

Mai mult, este bine sa eviti sa mergi subturat in oras, asa ca incearca sa schimbi vitezele la turatii mai mari. Totodata, nu opri masina daca se face regenerarea filtrului de particule. Iti mai spunem ca un filtru de particule poate rezista pana la 250.000 km.

Ar trebui sa mai ai grija si cu tipul de ulei folosit si sa optezi pentru cel recomandat de producator. Nu ar strica sa schimbi uleiul mai des, iar folosirea aditivilor iti poate ajuta si motorul.

Top 5 piese care se strica cel mai repede la masinile diesel

Totusi, motoarele diesel nu sunt indestructibile, asa ca trebuie sa stii care sunt piesele care se strica cel mai repede. Am alcatuit un top 5 si nu ar strica sa fii atent la acestea pentru a evita defectarea lor.

Turbina este acea piesa care se strica destul de repede la motoare, iar aceasta este prezenta pentru ca eficienta motorului sa creasca, dar mai ales pentru a reduce emisiile de carburanti conform standardelor UE. Pentru a evita defectarea turbinei la un motor diesel, trebuie sa lasam motorul sa se incaleasca, sa acceleram usor daca acesta este rece sau sa il lasam sa se raceasca fara sa il oprim, dupa ce am condus sportiv. Schimbul de ulei este si el important!

Bujiile sunt la fel de importante, mai ales in sezonul rece cand un motor diesel poate porni mai greu. Bujiile nu mai incalzesc cum trebuie camera de compresie, iar motorul refuza sa porneasca. Drept urmare, trebuie sa inlocuiesti bujiile incandescente!

Supapa EGR (Exhaust Gas Recirculation) este responsabila cu preluarea unei parti din gazele de esapament, pe care le introduce in admisie. Acest proces are rolul de a reduce emisiile de noxe, insa valva EGR se poate bloca sau un infunda din cauza calaminei care se depune in motor si rezultata in urma arderii combustibilului. O sa auziti multe cazuri in care celebra supapa EGR s-a stricat.

Volantul este o alta piesa care necesita inlocuire la un motor diesel. Pentru cei ce nu stiu, volantul poate fi cu masa dubla sau cu o singura masa si are rolul de a prelua socurile si a uniformiza miscarea de rotatie a arborelui cotit. Volantul mai transmite si cuplul motor catre sistemul de transmisie al masinii, iar acest lucru il poate face doar impreuna cu ambreiajul.

Daca nu ai auzit pana acum de termoflot, atunci iti spunem ca aceasta piese se afla sigur si la masina ta diesel. Termoflotul este un racitor de ulei, care se foloseste de lichidul de racire al motorului, pentru a ajunge la temperatura antigelului. Problema cu aceasta piesa este ca are o diafragma ce desparte antigelul de ulei, insa in timp aceasta se oxideaza si atunci uleiul se poate contamina cu antigel si invers.

Incheiem acest top cu releul de la bujii, acea piesa care controleaza pornirea si oprirea bujiilor incandescente, pentru ca acestea sa se incalzeasca. Releul defect poate strica si bujiile, asa ca fiti foarte atenti!

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter