Top 5 piese auto care se strica primele la masinile noi

Articol scris de Tibi Demeter, in data de 10 Ianuarie 2019

In ultimii ani, tot mai multi producatori au dat chix si au rechemat in service milioane de masini din toata lumea pentru diferite probleme. Producatorii se axeaza in acest moment mai mult pe gadgeturi si dotari spectaculoase, iar masinile au de suferit in punct de vedere calitativ. Daca ne cumparam o masina noua trebuie sa stim ca nu ne va mai tine ca o celebra Dacia 1310.

Injectoare

Producatorii de masini incearca sa respecte tot mai mult normele de poluare, iar de aici au aparut multe probleme la motoarele pretentioase si extreme de complicate chiar si pentru mecanici mai putin experimentati. Indiferent daca ne luam un diesel sau o benzinara motoarele turbo au niste injectoare complexe care se strica repede.

EGR

Vom observa ca daca ne cumparam o masina diesel noua si vom merge cu ea predominant in oras, cu viteza mica, din cauza pornirilor dese si a plimbarilor scurte vom observa cum se vor depune gaze pe esapament. EGR-ul care pune in circulatie gazele incepe sa se umple de calamine inca dupa primii 50.000 de kilometri si poate cauza probleme importante.

Turbocompresor

Tehnologia a avansat incredibil in ultimii ani si doar cateva masini se mai afla pe strazi fara un motor rubo. Turbocompresorul ajuta motorul sa consume sis a polueze in cantitati reduse la viteze meci. Din pacat soferii nu stiu exact cum se conduce o masina turbo, iar multi accelereaza inca de la pornire. Masinile turbo au multe avantaje, insa sunt si cazuri in care dupa 30.000 de kilometri rulati incep sa aiba probleme sis a scoata fum.

Clapeta de acceleratie

Masinile din generatia noua au deja clapete de acceleratie electronica, iar in momentul accelerari un senzor poate citi forta de accelerare. Multi dintre producatori aleg sa produca clapete din plastic, iar multi dintre cei care isi achizitioneaza o masina noua se trezesc cu aceasta clapeta rupta dupa cateva zeci de mii de kilometri si vom avea parte de momente in care autovehiculul nu va mai trage deloc.

Senzori

Nu mai exista masini modern care nu fie pline de senzori in toate zonele: la vibrochen, la chiuloasa, la volanta, la acceleratie, la EGR. Tehnologia a facut ca un motor modern sa functioneze cu aproximativ 240 de elemente in miscare sau electronice la unison. Nu mare e mirarea cand dupa 5.000-10.000 de kilometri un senzor cedeaza, iar masina noastra ramane blocata fara sa mai putem face mare lucru.

Daca v-a placut articolul, share pe:

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Desi suntem deja trecuti de mijlocul lunii martie, despre Programele Rabla inca nu se stie mare lucru. Tocmai din acest motiv au organizat si cei de la Ministerul Mediului o...
de - 20 Martie 2019
Schimbari importante in programul „Prima masina”! Guvernul a simplificat conditiile accesarii fondurilor pentru cetatenii care doresc sa isi cumpere un autovehicul nou, in asa fel incat oricine este eligibil, iar...
de - 20 Martie 2019
Datele oficiale releva faptul ca multi constructori de masini intampina dificultati mari in ceea ce priveste procedurile de obtinere a omologarii diferitelor modele pe care le produc. Nici Dacia nu...
de - 20 Martie 2019
Lipsa locurilor de parcare a fost dintotdeauna cea mai mare problema a soferilor bucuresteni, cel putin in ultimii cativa ani. Primaria Bucuresti a pus in dezbatere publica un proiect privind...
de - 20 Martie 2019

Cele mai noi anunturi

Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare