Ce stii despre suspensiile masinilor? Afla cateva detalii care te vor ajuta atunci cand cumperi una!

Suspensie Audi SQ5

Suspensiile masinilor depind foarte mult de tipul automobilului pe care il avem in dotare. Exista suspensii speciale pentru punti rigide sau exista suspensii speciale pentru masinile de strada. Exista suspensii independente sau suspensii pe foi de arc, arcuri sau bare de torsiune.

Puntile rigide au nevoie de suspensii pe foi de arc, arcuri sau bare de torsiune care au in componenta lor si amortizoare. Aceste suspensii au rolul de a face ca miscarea puntii sa fie elastica. Daca vei intreba mecanicii care dintre cele trei sunt cele mai bune suspensii, iti vor spune ca suspensiile pe arcuri de tip spirala care sa fie combinate cu amortizoare.

Daca vorbim de masinile normale de strada, pe care le avem cu totii, acestea sunt dotate pe partea din spate cu punti semi rigide, iar suspensia puntii din fata se face cu ajutorul arcurilor si amortizoarelor separate, fie cu arcuri care sunt montate direct pe amortizoare.

Citeste si: Cum imi dau seama daca s-a defectat cutia de viteze? Iata 5 semne clare!

Vehiculele care au un gabarit mult mai mare sau cele care au rol comercial folosesc suspensii pe foi de arc si bare de torsiune pentru ca au o mai mare greutate de suportat.

Insa cele mai cunoscute suspensii din zilele noastre sunt cele independente. Cea mai cunoscuta suspensie independenta este MacPherson si are o singura bascula in partea de jos. Amortizorul si arcul sunt montate in partea de sus si se conecteaza cu caroseria masinii. MacPherson este folosita in cele mai multe cazuri pe puntea din fata, insa exista si modele de masini care o folosesc pe puntea din spate.

Suspensia MacPherson este cea mai cunoscuta si cea mai cautata pentru ca este cea mai usoara si cea mai putin complicata, avand in vedere ca este construita dintr-un numar mic de piese.

Din suspensia MacPherson evolueaza suspensia Double Wishbone care are in compozitie doua bascule sub forma literei A, aceste doua bascule miscandu-se paralel pentru a lasa roata in pozitia verticala pe carosabil. Double Wishbone se gaseste pe puntea din spate a oricarei masini din zilele noastre.

Double Wishbone are si ea un grad de evolutie catre suspensia tip Multi Link care se gaseste pe modelele premium ale masinilor. Fuzeta din partea spate este conectata de caroserie in mai multe puncte mobile de lagatura.

Cele doua bascule au in compozitie doua brate independente de baza si inca unul sau mai multe care au rolul de a oferi rotii o miscare mult mai precisa atunci cand se afla in mers, pe carosabil.

Mai exista suspensia hidraulica, suspensia tip Hydragas si suspensiile magnetice sau digitale, dar si pneumatice.

Suspensia hidraulica face ca tinuta de drum sa fie mult mai confortabila. Suspensia hidraulica se gaseste pe multe modele de Citroen si functioneaza pe baza unui mix intre lichidul hidraulic si hidrogenul gazos care intra in sistemele complexe de rezervoare si conducte.

Suspensia Hydragas permite ca suspensia de pe puntea din fata sa fie legata de suspensia de pe puntea din spate. Presiunea hidraulica din aceasta tehnologie este determinata de obstacolele pe care le intalnesc rotile atunci cand masina circula.

In cazul suspensiei magnetice sau digitale mecanismul este format din compusi magnetici care se pot intari sau se pot face moi atunci cand curentul circula prin ei. Acestea sunt suspensiile care se pot modifica si actiona din interiorul masinii, dintr-un simplu buton.

Suspensia pneumatica sau pe aer poate sa fie reglata in functie de drumul pe care conducem. Aerul poate sa intareasca suspensia sau poate sa o faca mai moale.

Te-ar mai putea interesa:

Distributie pe lant sau curea? Care este alegerea cea mai buna?

Ce este servodirectia? Afla cum functioneaza aceasta componenta pe masina ta!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter