Esti soferita? Iata patru situatii in care te poti descurca singura!

Pentru ca am tot scris despre si pentru domni, iata un articol care este dedicat doamnelor. Nu am sa va mai scriu despre cum sa alegeti o masina, de ce s-o alegeti sau care ar fi topul masinilor preferate de doamne. De data aceasta vom vorbi despre un subiect ceva mai delicat: ce ar trebui sa stie o soferita atunci cand porneste cu masina la drum.

Stiu ca deja v-ati incruntat putin si v-ati intrebat “Cine esti tu sa-mi spui ce sa fac la volan?!”, dar sa lasam orgoliul feminin de-o parte si sa ne concentram pe ce ar trebui sa stim sa facem atunci cand este cazul. Domnii sunt mai descurcareti si pare ca au asta in sange. Prietenul meu s-a chinuit un an sa ma invete sa parchez lateral. In cele din urma am reusit… imi e mai usor asa decat o parcare normala… dar nu despre parcari vorbesc eu aici, ci despre acele lucruri minime pe care trebuie sa stim sa le facem si fara mana unui barbat.

Este simplu, doamnelor! Cu putina rabdare si curaj vom ajunge sa le facem si pe acestea.

1. 1. Verificarea si completarea lichidului de parbriz

Vor intra si domni pe articolul asta si vor incepe sa rada. Nu e cazul (sau poate ca e? Nu stiu cu cine sa tin... ) sa radeti de femeile care nu stiu sa schimbe lichidul de parbriz, chiar daca e cea mai simpla treaba pe care poti s-o faci la masina. Cel mai des se intampla sa vrei sa speli parbrizul si sa constati ca nu mai ai cu ce.

Cum faci?

Deschizi capota, te uiti in recipientul cu capac albastru (cel putin, la mine asa arata si e fix deasupra farului stang. Are un capacel care ramane prins de recipient si are inscriptionat pe el semnul care indica lichidul de parbriz.) si completezi. Nu este foarte greu. Aveti insa grija la lichidul de parbriz: daca afara e vremea colindelor, nu puneti lichid pentru vara. Nu o sa va ajute cu nimic. Folositi unul care are grad de rezistenta -30 de grade.

2. 2. Verificarea si completarea uleiului

Daca pentru lichidul de parbriz e mai greu… ma gandesc ca la ulei e ceva mai usor avand in vedere ca nu avem cum sa-l incurcam.

Pana ajungeti la primul service, e nevoie sa verificati si sa completati uleiul. Parcati masina si opriti motorul. Si asteptati cam 5-10 minute ca se scurga tot uleiul in baia de ulei. Ridicati capota (multe doamna nu stiu sa faca asta, dar nu-i nimic, exista o clapeta in interiorul masinii care va declipsa capota. Trebuie doar s-o ridicati apoi.) si scoatet joja de ulei.

E nevoie sa aveti cateva servetele curate sau o carpa pentru a sterge joja. O reintroduceti in motor, apoi verificati nivelul uleiului: in mod normal trebuie sa se incadreze intre marcajele MIN si MAX. Daca este mai jos de MIN, trebuie sa completati cu uleiul potrivit tipului dumneavoastra de motor. Ar trebui sa aveti in masina pentru situatii de acest gen. Desfaceti busonul recipientului pentru ulei si completati, verificand joja. Nu trebuie sa dea uleiul pe afara ca sa faceti o treaba excelenta.

3. 3. Schimbarea rotii

Masina trebuie sa stea pe o suprafata plana. Opriti motorul si puneti masina pe avarii. Trebuie sa trageti frana de mana si sa introduceti in treapta I de viteza. Daca aveti o masina automata, alegeti modul P.

Scoateti roata de rezerva din portbagaj - nu este grea. Apoi cheia pentru roti si cricul. Eu am si antifurt pe roti, asa ca e necesar sa desfac antifurtul cu un fel de cheie speciala ca sa pot sa derulez procesul pana la capat.

Slabim prezoanele, ceea ce e greu de cele mai multe ori. Dar daca aveti un levier ceva mai lung puteti sa faceti o parghie pentru a mari puterea. Daca chiar nu merge, pur si simplu urcati-va pe levier si apasati cu greutatea corpului pe acesta pana se desface prezonul. In unele cazuri, prezoanele pocnesc foarte tare cand se desfac, dar nu va faceti griji, nu ati stricat nimic.

Montam cricul: ar trebui sa fie un spatiu special destinat cricului undeva pe partea interioara-jos a pragului masinii. Scoatem toate prezoanele si roata si apoi o montam pe cea noua. Nu e greu, nu?

4. 4. Presiunea anvelopelor

Daca simtiti sau vedeti o anvelopa slabita, puteti merge intr-o benzinarie pentru ca exista aparate care masoara persiunea anvelopei dumneavoastra. Tot acele aparate va vor ajuta sa bagati presiune in anvelope. Atentie, insa, fiecare masina are niste puncte anume de presiune care trebuiesc luate in considerare atunci cand facem asta.

Daca nu v-ati descurcat cu niciunul dintre punctele de mai sus… trebuie doar sa stiti sa explicati ce vi s-a intamplat, fara panica, celor de la tractari. Nu este o rusine sa suni la serviciul de tractari daca chiar nu te descurci cu toate cele de mai sus.

Te-ar mai putea interesa:

Trebuie sa schimb anvelopele cu cele de iarna. Ce fac cu cele de vara?

Cum sa conduci eficient o masina diesel

Newsletter

Whatsapp