Esti sofer incepator si urmeaza sa faci un drum lung? Afla la ce trebuie sa ai grija!

Articol scris de C. Zanfir , in data de 7 Decembrie 2017

Dupa ce am obtinut permisul de conducere si radiem de fericire, ne manifestam dorinta de a conduce, desi experienta pe traseu este aproape zero, mai ales in situatia in care dorim sa parcurgem un drum destul de lung.

Nu este vorba de dificultatea de mers, ci mai mult de atentie. Majoritatea dintre voi vor spune ca in oras este greu sa mergi, nu in afara, dar per total, este vorba de niste riscuri. Ca incepator, in oras vom circula cu 40-60, in afara, cine stie, in functie de vitejie si de cat de tare vrem sa impresionam partenera din dreapta apasam pe acceleratie mai tare decat trebuie, iar pentru ca nu detinem experianta necesara, la evitarea unui obstacol nu adaptam corespunzator viteza sau masurile desfasurate in acest scop.

Ce este indicat sa facem? Pe langa informatiile acumulate prin aprofundarea Codului Rutier si respectarea acestora cu strictete, este recomandat ca proaspatul sofer sa plece la drum numai cu insotitor (si cand vorbesc de insotitor, nu ma refer la o pustoaica de 15 ani care habar n-are de cum se manevreaza covrigul, ci la un sofer cu experienta de cel putin trei ani).

Citeste si: Vrei sa-ti cumperi o masina cu tractiune pe fata? Ia in calcul aceste detalii inainte sa faci pasul!

Multi dintre noi, imediat dupa ce am obtinut permisul de conducere, am lasat in spate tot ce am invatat si atentia n-a mai fost focalizata pe regulile teoretice, ci doar pe cele practice. Gresit! Este important sa acordam o atentie deosebita ambelor categorii de reguli, intrucat nu conducem singuri pe strada!

Presupunand ca avem in dreapta un pasager (sofer) cu experienta si responsabil, ideea de a fi supravegheat confera majoritatea soferilor incepatori curajul de care au nevoie si spijinul moral in situatiile in care gresesc, acesta fiind un ghid, gps, profesor si orice altceva care actioneaza in spijinul proaspatului sofer.

Ce trebuie sa verifice un incepator inainte de efectuarea unui drum lung, atat pe timp de vara, iarna sau in strainatate? Pregatirea masinii in functie de starea drumului, de traseu si pe langa conditiile meteorilogice, adaptarea corespunzatoare a automobilului la anotimpul in care circula.
Astfel, vor fi verificate:

Presiunea anvelopelor si starea rotilor trebuiesc verificate. Cel mai important este sa verificam daca anevlopele au galme, taieturi, umflaturi, etc pentru a evita orice fel de pana (explozie) si bineinteles, inlocuirea acestora in functie de anotimp.

Starea lichidelor trebuie sa fie si ea verificata. Cel mai important este ca lichidul de racire al motorului sa fie adaptat corespunzator. Astfel, acesta este format din apa distilata si lichid antigel.

Pe timp de iarna, pentru a evita orice forma de inghet, este recomandat ca antigelul sa fie in cantitate de 25%, iar apa distilata, restul. Cel mai indicat este ca in portbagaj sa avem un bidon cu apa distilata in eventualitatea unei posibile completari. Pentru realizarea acestui proces, se va tine cont de faptul ca in circuitul de racire nu se adauga apa sau antigel rece cand motor a fost abia oprit.

Aceeasi situatie, de a depozita in portbagaj o rezerva, se aplica si in cazul uleiului de motor si al lichidului de parbriz, iar in cazul in care bateria cedeaza, nu trebuie sa lipseasca niste cabluri de curent.

Verificarea sistemului de aer. In cazul in care circulam vara este recomandata o revizie la inceputul sezonului calduros. Daca aceasta nu a fost deja efectuata este oarecum necesara, asta numai in situatia in care nu dorim sa circulam sute de kilometri cu geamul deschis.
Mai complicat este iarna cand sistemul de dezaburire nu-si face treaba eficient, din acest motiv nici sistemul de aer nu trebuie neglijat.

Pe langa cele cateva sisteme care necesita verificare in prealabil, in functie de sezon, nu trebuie sa se neglijeze nici verificarea curelelor. De asemenea, este indicat sa avem un gps, un acumulator pentru telefon, lanturi, etc., toate acestea in functie de particularitatile evidentiate mai sus (sezon, traseu, starea drumului etc.).

Important: Pentru efectuarea traseelor in strainatate, soferii vor trebui sa detina asigurare auto cu carte verde si cartea de identitate a masinii, iar in situatia in care nu sunt proprietari, o procura autentificata de notar prin care automobilul este incredintat pe baza de imputernicire spre folosinta soferului.

Te-ar mai putea interesa:

Ce este puntea pe portale si ce automobile folosesc acest mecanism?

Franele masinii cedeaza! Cum ne dam seama din timp?

Daca v-a placut articolul, share pe:

Comentarii

Anunturi Auto
Ai o masina de vanzare? Adauga un anunt gratuit pe cel mai dinamic site auto din Romania!
Adauga anunt
Facebook
 

Iti mai recomandam

Marketing-ul este in floare, mai ales cand vine vorba de combustibil. Astfel, la alimentare vom identifica atat benzina mai scumpa, care presupune o cifra octanica mai mare si o calitate...
de - 16 Decembrie 2017
Atunci cand ne cumparam o masina, suntem atenti la puterea motorului, la dotarile pe care le are, vrem sa verificam daca este intretinuta corect, incercam sa ne dam seama daca...
de - 15 Decembrie 2017
Cu totii stim ca franele automobilelor pe care le conducem sunt pe tambur sau pe disc. De asemenea, mai stim si faptul ca tamburul efectiv este depasit in favoarea discului. ...
de - 15 Decembrie 2017
Desi multi dintre noi nu cunoasteam riscurile la care urma sa ne expunem cand am cumparat un automobil diesel, bucurandu-ne de putere, consum etc. pana la venirea iernii cand adevaratul...
de - 15 Decembrie 2017

Cele mai noi anunturi

21000.00 EUR - 16 Decembrie 2017
4500.00 EUR - 15 Decembrie 2017
70.00 RON - 15 Decembrie 2017
Youtube Channel
Trimite-ne un pont
Ai o informatie care poate reprezenta o stire?
Ai filmat un eveniment important?
Contacteaza-ne
Newsletter
Aboneaza-te la newsletter!
Abonare