Ce simptome are o masina cu valva EGR stricata

Modelele noi aparute pe piata au o valva de recirculare a gazelor de esapament care se numteste EGR (Exhaust Gas Recirculation).

Curatare valva EGR

Aceasta piesa preia o parte din gazele scoase pe evacuare din motor care sunt reintroduse pentru o ardere suplimentara. Valva EGR are ca scop reducerea emisiilor de carbon, avand un rol asemanator cu filtrul de particule, fiind un mijloc prin care se incearca reducerea si respectarea normelor de poluare la nivel european.

Masinile diesel sunt cele care au cele mai mari probleme cu valvele EGR, in special cele care sunt utilizate frecvent in oras. Motorina de proasta calitate, drumurile scurte, turatia mica sau alte lucruri minore, duc la colmatarea valvei EGR. Conform unor studii, 8 din 10 masini dupa anul 2000 au probleme cu aceast valva.

Gazele recirculare aduc cu ele si vapori de ulei, dar si funingi in timpul procesului de ardere. In timp, toate se depun pe valva EGR care nu mai functioneaza corect. O valva EGR poate avea diametrul de 8 centimetri, dar din cauza depunerilor de calamina poate ajunge si la 2 centimetri.

O valva EGR stricata poate aduce mari probleme la motor, deoarece nu mai functioneaza unifrom. Procesul de curatare este unul dificil, deoarece trebuie demontata valva si curatata cu grija. E bine ca acest lucru sa fie realizat intr-un un service specializat.

1. Cand ne dam seama ca avem probleme cu valva EGR?

Primul indiciu este legat de consumul de carburant care va creste mult in momentul in care aceasta componenta cedeaza. Putem alimenta si cu un litru in plus fata de normal in momentul in care avem o astfel de problema. Un alt semn este intreruperea acceleratiei in timpul mersului sau putem observa ca masina scoate un fum negru la pornire sau in momentul in care acceleram.

Speciaistii recomanda ca la orice semn sa verificam totul la un service auto, deoarece un motor diesel poate avea probleme si cu injectoarele, turbina sau pompa de injectie.

Newsletter

Whatsapp