Cat de sigur este sa conduci o masina echipata cu o roata de rezerva subtire?

Roata rezerva subtire

In momentul in care unul dintre pneurile masinii tale face pana, il poti inlocui, pe anumite modele de masina, cu ceea ce se numeste roata de rezerva subtire, de fapt o roata de rezerva in adevaratul sens al cuvantului, dar de dimensiuni reduse.

Rolul acesteia este sa te ajute sa ajungi cat mai rapid la un service auto sau la un mecanic, care te va ajuta sa-ti rezolvi problema in cel mai scurt timp posibil. Roata de rezerva speciala are dimensiuni reduse datorita faptului ca a fost gandita in asa fel incat sa nu ocupe prea mult spatiu in masina.

Daca studiati cu atentie cartea tehnica a vehicului dumneavoastra, veti descoperi ca acest tip de roata de rezerva are un numar de km recomandati, de obicei intre 80 si 100 km. De aceea, in cazul in care aveti masina echipata cu o astfel de roata de rezerva, cea mai buna idee este sa o inlocuiti cat mai repede posibil.

In concluzie, folosirea unei roti de rezerva speciale este utila pentru o scurta perioada de timp si doar in situatii in care este absolut necesar. Pentru mai multe informatii si recomandari ale producatorului, mai ales in privinta distantei pe care o puteti parcurge cu o astfel de roata de rezerva, verificati cartea tehnica a masinii personale. Si nu uitati, oricare ar fi necesitatile momentului, sa nu depasiti o viteza maxima de 80 de km/h.

Iata cateva lucruri pe care le puteti descoperi in cazul in care conduceti o masina echipata cu o roata de rezerva speciala.

1. Franarea, manevrarea si virarea vor fi afectate

Nu exista urma de indoiala, o roata de rezerva speciala isi lasa urmele pe modul in care masina se manevreaza, franeaza sau vireaza. O astfel de roata nu este la fel de mare ca cele traditionale, lucru care duce la scaderea fiabilitatii la franare si la manevrare.

Mai mult, masina este inclinata spre partea pe care este montata aceasta roata, asa ca va tinde sa "traga" in acea directie. Tineti minte toate aceste informatii si veti fi pregatiti pentru o situatie de genul acesta.

2. Viteza va fi mai mica

Aceste roti speciale nu au fost create pentru o viteza asemenatoare celor conventionale. Acest lucru se intampla deoarece sunt mult mai compacte, asa ca ideea generala ar fi sa nu depasiti 80 de km/h. E de preferat chiar sa evitati autostrazile in situatii de acest gen, pentru a nu va simti obligat sa accelerati mai mult decat trebuie.

3. Nu uitati sa verificati presiunea anvelopei speciale

Trebuie sa va amintiti ca presiunea recomandata pentru o astfel de roata de rezerva speciala este de aproximativ 4,15 bari (60 psi). De vreme ce roata de rezerva nu e folosita decat in situatii de criza, e intotdeauna o idee buna sa verificati presiunea acesteia inainte de a o monta pe masina.

4. Sistemele de siguranta nu mai functioneaza corespunzator

E foarte important sa va amintiti acest lucru. Sistemele de siguranta ale masinii, cum sunt cele de control al stabilitatii sau de control al tractiunii, nu vor functiona in parametri. Imediat ce roata traditionala va fi montata pe masina, acestea vor reveni la normal si va fi, din nou, posibil sa conduceti asa cum v-ati obisnuit.

In situatia in care masina va este echipata cu o roata de rezerva speciala, nu uitati sa conduceti mai incet, fara manevre bruste, atat pentru siguranta proprie, cat si pentru cea a celorlalti participanti la trafic.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter