Obiceiuri care scurteaza viata uleiului de masina!

Obiceiuri care scurteaza viata uleiului de masina!

Uleiul protejeaza motorul si prelungeste, implicit, viata masinii tale. De aceea trebuie ales cu grija si schimbat la intervalul recomandat de constructor sau mecanici.

Iata care sunt situatiile care dau peste cap uleiul de la masina si ce trebuie sa faci pentru ca masina ta sa nu aiba de suferit!

1. Nu schimbi filtrul de ulei!

Nu schimbi filtrul de ulei! Filtrul de ulei este unul dintre locurile cheie din masina in care se acumuleaza mizeria. Mai departe, aceasta acumulare de mizerie duce la cresterea presiunii uleiului si, implicit, la distrugerea simeringurilor si a garniturilor. In final, puterea motorului scade, si vei scoate bani grei din buzunar pentru a remedia problema.

2. Pornirile esuate la temperature extrem de scazute!

Pornirile esuate la temperature extrem de scazute! Daca e ger de crapa pietrele afara nu te apuca sa turezi motorul ca nebunul, mai ales daca nu folosesti un ulei de calitate superioara conceput pentru temperature cu mult sub pragul inghetului.

Ai grija si la accelerare. Fa-o cat mai lina si progresiv, nu “smucit”. Nu ar strica sa citesti cu atentie cartea masinii. Acolo ti se spune in ce masura pornirile la temperature foarte scazute duc la diluarea uleiului cu combustibil nears.

3. Condusul zilnic pe distante foarte mici

Condusul zilnic pe distante foarte mici. Pe langa faptul ca mareste consumul de carburant, genul asta de condus duce la diluarea uleiului de motor, o patrundere a unor cantitati mici de carburant din camera de ardere in baia de ulei si aparitia de reziduri in ulei.

In cazul in care sofatul pe distante mici nu poate fi evitat, trebuie sa stii ca pentru a proteja masina, trebuie sa schimbi uleiul ceva mai des decat in mod normal.

4. Amanarea reviziilor

Amanarea reviziilor si a schimbului de ulei dauneaza grav turbine de supraalimentare! Turbina se poate strica in trei conditii: ulei uzat, prea putin ulei sau reziduri mecanice.

Daca schimbi uleiul cu regularitate, asa cum recomanda constructorul masinii, atunci poti preveni uzura prematurs a axului turbinei.

Daca ai o masina diesel, trebuie sa stii ca uleiul se ingroasa din cauza acumularii de funingine, asadar completarea cu ulei proaspat nu este suficienta.

5. Uzura uleiului supraincalzeste si gripeaza motorul!

Uzura uleiului supraincalzeste si gripeaza motorul! Uleiul are rolul principal de a raci motorul in proportie de 40% – restul revenind sistemului de racire. Cumva uleiul preia caldura din partile superioare ale motorului si o disipa prin intermediul baii de ulei.

Trebuie sa stii ca ungerea unui motor necesita o cantitate mai mica de ulei decat cea necesara racirii componentelor. Asa ca asigura-te ca intotdeauna este suficient ulei in recipientul specific si ca acesta este de buna calitate.

VIDEOCLIPUL ZILEI