5 mituri despre masinile pe benzina si motorina pe care sub nicio forma nu le stiai

Exista cateva mituri despre masinile pe benzina si motorina in care multi soferi inca mai cred. Tu le stiai?

Mituri despre benzina si motorina

Inainte sa incepi sa pui in aplicare toate lucrurile pe care le auzi, este indicat sa te informezi si, de ce nu, sa ceri si parerile altora.

Iata cateva mituri despre benzina si motorina pe care sigur nu le stiai:

 

Cifra octanica (CO) si Cifra centanica (CC)

Cei care vor neaparat combustibil cu cifra octanica (CO) mai mare pot renunta la acest obicei, deoarece nu duce neaparat la o performanta mai buna a masinii. In plus, vor face si economii.

Cifra octanica mai ridicata nu inseamna ca masina degaja mai multa energie. O benzina cu CO de 95 are aceeasi putere calorica cu una de 98 sau 100. Diferenta dintre ele este ca una are o rezistenta mai mare la autoaprindere decat cealalta.

Cifra octanica potrivita este de 87 de unitati. Motorul masinii este fabricat pentru a folosi un anumit tip de combustibil, iar daca alimentati cu un tip cu o cifra octanica mai mare este posibil ca masina sa nu simta absolut nici o diferenta.

In cazul motorinei, se foloseste cifra cetanica (CC), ce poate fi definita drept usurinta la autoaprindere a combustibilului. Motoarele diesel merg bine cu motorina cu CC intre 40 si 55. O cifra cetanica mai mare inseamna o autoaprindere mai rapida. In prezent, standardul pentru combustibili diesel in UE este EN 590, care prevede o cifra cetanica de 51.

 

Carburantul premium

Trebuie sa mai stii ca asa numitii carburanti Premium ard ceva mai usor si ofera motorului o performanta mai buna. Trebuie sa stii insa ca performanta depinde si de alti factori - temperatura exterioara, stilul de sofat sau tipul de drum, iar alimentarea cu un carburant premium, atunci cand masina nu are nevoie de asa ceva, nu aduce altceva decat o scadere in buzunar.

Citeste si: Merita sa platesti pentru carburant Premium? Este acel combustibil o minciuna?

 

Turatia motorului

Si in cazul schimbarii vitezelor exista dubii. Multi soferi cred ca un motor turat prea tare creste consumul, in timp ce subturatia uzeaza prematur anumite componente. Motorul este cel care dicteaza felul in care schimbam viteza si singurul de care ar trebui sa tinem cont.

”Fiecare motor are un anumit regim de functionare, iar vitezele trebuie schimbate in functie de acest element extrem de important, dar conteaza mult si experienta pe care o are soferul. Practic, acest lucru se simte. Nu trebuie sa ajunga acul la linia rosie ca sa stii ca motorul este excesiv turat inainte de a schimba viteza. In cazul motoarelor aspirate, vitezele pot fi schimbate la orice turatie, fara riscul de a se strica ceva”, precizeaza Florin Marin Bogdan, sef de lucrari la Facultatea de Inginerie din Galati, potrivit adevarul.ro.

 

Alimenteaza cand e frig!

Probabil ai fost si tu sfatuit sa alimentezi dimineata, cand e mai frig, deoarece pui mai mult combustibil la aceeasi suma. In teorie, fluidele sunt mai dense la temperatura mai scazuta, de unde si ideea ca, daca alimentezi cand e mai mai rece, un litru de combustibil va contine mai mult lichid decat cand e cald.

In practica insa lucrurile nu stau chiar asa. Benzina si motorina sunt pastrate in rezervoare ingropate in pamant, unde exista o temperatura constanta, drept urmare mitul se demonteaza cu usurinta.

Citeste si: Va ganditi sa eficientizati consumul? Iata cateva mituri false despre reducerea consumului de carburant!

 

Aditivi pentru reducerea consumului

Pe piata au aparut mai multi aditivi ce promit reducerea consumului. S-ar putea ca singura diferenta pe care acestia o aduc sa fie in buzunarul vostru. Aveti grija si nu cumparati produse ce nu au fost testate de o autoritate in domeniu. Pe langa gaura din portofel, s-ar putea sa va treziti si cu alte pagube! 

Descopera in videoclipul de mai jos si alte mituri despre masinile pe benzina si motorina despre care sigur nu stiai!

 

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
10 DOTARI COMPLET INUTILE PENTRU MASINI
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter