Merita sau nu sa iti tunezi masina si sa-i maresti numarul de cai putere

Tuning-ul auto reprezinta un subiect tabu pentru majoritatea soferilor, pentru ca nu toti sunt de acord cu modificarile aduse unui automobil. Asa ca, am decis sa abordam acest subiect, sa vedem daca merita sau nu sa iti tunezi masina si sa-i maresti numarul de cai putere.

Merita sau nu sa iti tunezi masina si sa-i maresti numarul de cai putere

Peste tot vedem masini rapide, dar si extrem de galagioase, ai caror soferi au recurs la tuning pentru a le modifica. Tuning-ul este un subiect tabu pentru foarte multi soferi, asa ca am decis sa vedem daca merita sau nu sa iti tunezi masina si sa ii maresti numarul de cai putere.

Ce este, de fapt, tuning-ul auto?

Tuning-ul auto se refera la operatiunea de optimizare a performantelor unui vehicul, fata de versiunea sa standard. De multe ori, tuning-ul auto se refera la mai multa putere pentru motor, insa multi soferi au raportat si un consum mai bun de combustibil.

Citeste si: Iata 10 lucruri pe care ar trebui sa le stii despre tuning-ul auto

Totusi, o intreaga cultura s-a dezvoltat in jurul masinilor modificate, iar tuning-ul include acum si modificarile exterioare pe care soferii le fac la automobilele lor. Modificarile sunt de ordin estetic si, nu de multe ori, distrug functionalitatea masinilor.

Tuning-ul auto este, de multe ori, asociat cu masinile de curse, insa nu sunt foarte multe automobile care au trecut prin acest proces si chiar au ajuns pe circuit.

Merita sau nu sa iti tunezi masina si sa maresti puterea motorului?

Atunci cand vorbim despre marirea puterii unui motor, vorbim de fapt de chip tuning, adica optimizarea parametrilor calculatorului ce este responsabil cu controlul unui motor de masina.

Daca inca nu stiai, fiecare automobil vine si cu un calculator pentru motor, adica acel ECU, care de multe ori este si cel ce limiteaza puterea acestuia. Producatorii de autombile recurg la acest lucru, pentru a obtine mai multi bani, folosind aceleasi componente pe diferite masini.

O sa va dam si exemplul celor de la Volkswagen, care in trecut oferea motorul de 2.0 litri, diesel, ce dezvolta 110 cai putere. Acum, acelasi motor ofera 200 de cai putere. Costurile de dezvoltare ale producatorului scad, iar profiturile cresc.

Daca vrei neaparat sa iti tunezi masina, iti recomandam sa alegi Stage 1. Acesta este nivelul de „incepatori”, adica cel care garanteaza o crestere minima de putere a motorului, de aproximativ 15-20%. Este recomandat soferilor care vor o masina mai sprintena.

Atunci cand vrei si mai multa putere, poti alege Stage 2, insa trebuie sa stii ca modificarile se extind si la admisie, evacuare si intercooler-ul masinii. Acest nivel creste puterea cu pana la 35%.

Stage 3 este pentru cei care cauta modificari majore pentru masina lor si care include modificari pentru turbina, galerie de evacuare, injectoare, o noua pompa de benzina, dar si un boost controler care regleaza presiunea din turbina.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter