Bombe pe roti! Iata cate masini prezinta un risc iminent de accidente, conform RAR!

Politia Romana Registrul Auto Roman

Drumurile din Romania nu mai sunt deloc sigure. O spun cei care controleaza masinile. Datele inregistrate in prima jumatate a acestui an spun ca una din trei masini este o adevarata bomba pe roti si pune in pericol participantii la trafic.

Asta inseamna ca vreo 5% din totalul masinilor verificate in primele sase luni, putin peste 1.700 de masini pot face accident in orice moment. 37% dintre masinile luate la verificat de specialisti nu sunt nici ele deloc sigure.

Cele mai multe nereguli gasite la masini sunt la sistemul de franare sau la directie. Registrul Auto Roman a tras pe dreapta undeva in jur de 35.400 de masini la nivel national. Aproape jumatate dintre acestea au fost gasite cu probleme mai mari sau mai mici, unele avand chiar mai multe probleme tehnice.

Citeste si: Masinile cu volan pe dreapta ar putea fi interzise in Romania

Nici la poluare nu stam deloc bine. 9% dintre masinile verificate nu sunt conforme cu normele de poluare, iar aproape 3% nu sunt la zi cu Inspectia Tehnica Periodica. Asta inseamna va fie nu au fost verificate si ITP-ul este expirat, fie… unii dintre soferi au prezentat documente ITP false.

Trebuie sa stii ca nici Bucurestiul nu face rabat de la nebunia asta. In Capitala au fost aplicate 1.120 de sanctiuni si au fost retinute 17 permise de conducere si 875 de certificate de inmatriculare in prima jumatate a anului, tot in cadrul controalelor desfasurate, in echipa, de Politia Rutiera si Registrul Auto Roman.

Chiar daca statisticile sunt urate, reprezentantii Registrului Auto Roman spun ca situatia reala a parcului auto din Romania este chiar si mai crunta. Si asta pentru ca la aceste controale mixte sunt oprite masinile susceptibile de a prezenta defectiuni, insa multe altele scapa de aceste razii.

O cauza a dezastrului de pe sosele poate fi si eliminarea taxei de mediu. De la inceputul anului au fost inmatriculate multe masini vechi si cu probleme mari, nu doar din punctul de vedere al emisiilor poluante. Pe de alta parte, romanul stie cum sa fenteze legea si nu se duce sa verifice masina periodic, nici la service, nici pentru efectuarea Inspectiei Tehnice Periodice.

Poate ca schimbarea legislatiei si introducerea obligativitatii soferilor de a merge la un control ITP mai des ca pana acum, coroborat cu beneficiile pe care soferii le pot avea daca isi cumpara masini noi, cu emisii poluante mai mici, sa fie solutia pentru schimbarea si intinerirea parcului auto din Romania. Si, de ce nu, pentru cresterea sigurantei in trafic.

Te-ar mai putea interesa:

Reguli noi pentru acordarea certificatelor ITP

Masinile cu defecte minore vor trece ITP-ul! Iata care sunt defectele majore ce nu le vor lasa pe strazi!

Newsletter

Whatsapp