Afla la cati kilometri trebuie sa schimbi distributia la masina ta!

Distributie motor

Distributia trebuie schimbata mai degraba preventiv pentru a nu pune pe butuci motorul. Se poate intampla in cazul in care cureaua sau lantul se rup din cauza uzurii. Trebuie sa stii ca schimbarea kitului de distributie nu este o treaba chiar usoara, asadar necesita multa atentie, rabdare si indemanare.

In plus, e o chestie care mai atrage niste costuri suplimentare. Asta deoarece tot atunci trebuie sa mai schimbi si unele curele de transmisie sau pompa de apa.

Iti mai spun ca distributia se schimba inainte sa se strice de tot. Asta inseamna ca durata ei de viata este limitata de numarul de kilometri si de timpul de rulare. Datele astea le gasesti in manualul autovehiculului si depend atat de maniera in care motorul a fost conceput, cat si de stilul de condus.

In general, setul de distributie se schimba la 90.000 de kilometri. Apoi, inca o data dupa ce parcurgi alti 60.000 de kilometri. Daca nu mergi asa de mult cu masina, nu te grabi sa te bucuri. Oricum ar fi, distributia trebuie schimbata prima data la cinci ani de la cumpararea masinii. Nu depasi nici numarul de kilometri si nici cei cinci ani pe care ii recomanda mecanicii.

In caz contrar, se vor uza atat rolele angrenate, cat si pompa de apa. Rolele, de exemplu, au la baza un rulment a carui durata de viata este limitata, acesta fiind motivul pentru care se cere inlocuirea la timp si odata cu distributia.

Daca crezi ca ai scapat de cheltuiala, mai gandeste-te! La 180.000 de kilometri trebuie sa schimbi si pinioanele danturate - cuplate si ele la cureaua de distributie.

Distributiile pe lant sunt ceva mai longevive decat cele pe curea. Poti merge cu ele 180.000 de kilometri. Sunt chiar masini la care lantul nu trebuie inlocuit NICIODATA.

Daca te incapatanezi si nu schimbi cureaua de distributie, trebuie sa stii ca, in timp, pistoanele vor lovi in supape, iar asta are drept consecinte avarii destul de urate. Daca esti ceva mai norocos, scapi cu cateva supape indoite, dar daca te loveste ghinionul, atunci vei fi nevoit sa schimbi motorul in totalitate.

Facand un calcul rapid, iti dai singur seama ca iesi mai ieftin daca schimbi distributia, decat daca iti iei un motor nou-nout pentru ca l-ai pus pe butuci pe celalalt din neglijenta si comoditate. Cred ca pana la urma, tu alegi cati bani, cum si cand anume ii cheltui!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE ESTE ALCANTARA?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter