Felul in care iti folosesti masina si mediul dicteaza schimbul de ulei

Car Oil

Intervalul la care se schimba uleiul unei masini depinde de producator, de model si de anul de fabricatie al autovehicului. La fel important este tipul de ulei, modul in care folosesti masina sau modelul motorului.

Sa vorbim, pentru inceput, despre uleiul sintetic, creat special pentru a face fata unei oferte variate de temperaturi, dar si pentru a rezista o perioada mai lunga de timp.

Din aceasta cauza, intervalul de schimb de ulei este mai mare decat la produsele conventionale. Asta chiar daca are aceleasi caracteristici tehnice.

Modul in care operezi masina e foarte important

Locul unde si modul in care iti conduci masina fac diferenta la capitolul schimbului de ulei. De exemplu, daca climatul este unul fierbinte, uscat si plin de praf, uleiul si-ar putea atinge limita foarte repede. Chiar uleiurile conventionale de calitate au nevoie de schimb dupa trei luni. Mai mult, specialistii recomanda sa schimbi uleiul in fiecare luna in conditii de desert, daca folosesti masina in mod regulat.

La fel se intampla si in cazul temperaturilor foarte scazute. E posibil ca motorul sa nu ajunga la temperaturile normale si aduna, astfel, resturi in ulei. De exemplu, daca vei conduce iarna, la Cercul Arctic, te vei intalni cu temperaturi care coboara si se pastreaza sub -30 de grade Celsius.

La o astfel de temperatura, continutul uleiurilor se poate coagula, punand bazele unei mase "namoloase" in blocul motor. Ai nevoie de un sistem de incalzire pentru a mentine vascozitatea uleiului in astfel de situatii. Altfel, risti deteriorarea motorului.

Sa nu uitam de uleiul sintetic. Desi poate fi creat pentru a rezista la temperaturi super-scazute si acesta are nevoie de ajutor, mai ales la motoarele pe benzina.

Motoarele diesel si problemele lor specifice

Desi motoarele diesel si cele pe benzina opereaza pe baza acelorasi principii de baza, modul in care ajung la rezultate este diferit. Motoarele diesel lucreaza la presiuni mult mai mari, iar temperatura fiecarui cilindru este mult mai inalta, pentru a permite aprinderea amestecului aer-carburant. Pentru ca motorul diesel opereaza in ceea ce e cunoscut ca fiind un "cerc inchis" (fara sursa de aprindere externa), nivelul de contaminare a uleiului este mai mare.

Conditiile meteo severe pot contribui la aceste probleme, motiv pentru care producatorii au creat lubrifianti, ceva mai toleranti la situatii speciale. Asta face ca produsele pentru motoarele diesel sa fie mai rezistente decat uleiurile pentru motoarele pe benzina.

Intervalul recomandat pentru schimbul uleiului la un motor diesel este intre 15 si 25 de mii de km, iar la un automobil pe benzina intre 12 si 25 de mii de km. Uleiul conventional trebuie schimbat la 12.000 de km, in timp ce modelul sintetic poate rezista pana la 25.000 de km.

Motoarele turbo sunt cazuri speciale

De ce speciale? Intr-un motor turbo, gazele de la esapament sunt deviate spre catalizator, apoi spre compresor. Acesta mareste presiunea la admisie, astfel ca amestecul aer-carburant la intrarea in fiecare cilindru este supus unui stres suplimentar. Aceasta presiune aditionala este cea care duce la cresterea puterii motorului. Poate ca nu exista o regula generala in ceea ce priveste puterea, dar putem, fara indoiala, spune ca un sistem turbo creste puterea motorului exponentional.

Eficienta motorului si puterea sunt principalele beneficii ale unui sistem turbo. Pe de alta parte, un motor turbo lucreaza la temperaturi mult mai mari. Aceste temperaturi actioneaza direct asupra uleiurilor conventionale, asa ca acestea trebuie schimbate in mod regulat la fiecare 8.000 de km. Uleiurile amestecate cu substante sintetice, spun specialistii, ar trebui sa fie inlocuite la fiecare 12.000 de km, iar cele sintetice 100% la 20.000 de km.

Da, intervalurile de schimb ale uleiurilor difera

In concluzie, masini diferite inseamna intervaluri de schimb a uleiului diferite, daca uleiul este sintetic, se poate schimba la intervale mai mari decat in cazul amestecurilor sau a celor conventionale.

Mai mult, daca masina este operata intr-un mediu fierbinte si uscat, sau intr-unul foarte rece, uleiul trebuie schimbat mai des. Sa nu uitam de asemenea, de cazurile motoarelor diesel sau turbo, in care intervalurile de schimb ale uleiului sunt diferite.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE PIESE SE FURA CEL MAI DES LA MODELELE BMW?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter