E bine sau nu sa-ti faci presiunea la roti cu azot? Care sunt avantajele si dezavantajele

Pe timpul verii, anvelopele tale sunt foarte expuse la caldura excesiva generata de asfalt, asa ca se incalzesc destul de tare. Ei bine, un lucru pe care il poti incerca e sa iti faci presiunea la roti cu azot. Iata care sunt avantajele si dezavantajele acestei metode.

E bine sau nu sa-ti faci presiunea la roti cu azot? Care sunt avantajele si dezavantajele

Multe vulcanizari ofera pe timp de vara si nu numai, optiunea de a iti face presiunea la roti folosind azot. Pentru ca pe timpul verii, anvelopele masinii se incalzesc destul de rau, acest lucru poate ajuta la siguranta ta. Iata ce avantaje si dezavantaje reprezinta azotul in roti.

Ce este azotul si la ce ajuta?

Pentru cei ce nu stiu, azotul este gazul cel mai intalnit din atmosfera noastra si 78% din aer il contine, restul fiind oxigen (21%) si vapori de apa (1%). Practic, cand umflam anvelopele masinii noastre cu azot, le umflam cu aer.

Citeste si: Care este diferența dintre echilibrarea și geometria roților?

Orice alegeti, fie ca e azot, fie ca e aer, tineti cont de presiunea corecta a anvelopelor masinii, pentru ca de ele depinde siguranta voastra si a familiei. O presiune corecta inseamna performante mai bune ale anvelopei, dar si o durabilitate mai mare. De asemenea, presiunea corecta ajuta si la un consum mai mic de combustibil.

Conform expertilor de la Auto Soft, liderii in domeniu atunci cand vine vorba de servicii pentru roti, acestia spun ca anvelopele care au azot vor ramane umflate mai mult timp.

Care sunt avantajele si dezavantajele atunci cand umflam anvelopele cu azot?

Ei bine, principalul avantaj este ca variatia presiunii in functie de temperatura este mai mic, iar temperatura din interiorul pneului nu creste atat de mare.

Mai mult, azotul aduce o economie la buzunarele soferilor pentru ca azotul nu provoaca oxidarea jantei. Aceasta este provocata doar de aer, pentru ca in componenta sa se gasesc si vaporii de apa. Azotul este uscat, asa ca aceasta problema este eliminata.

Pierderea presiunii este mai lenta atunci cand folositi azot, asa ca veti avea parte de calatorii linistita si in deplina siguranta. Totusi, nu va culcati pe o ureche, pentru ca verificarea presiunii in anvelope este necesara si se face periodic.

Daca ai o masina sport sau un stil de condus sportiv, recomandam sa iti umfli anvelopele cu azot, pentru ca este mult mai eficient.

Poate singurul dezavantaj al presiunii in pneuri cu azot raman costurile. Operatiunea de umflare a pneurilor cu azot este mai scumpa pentru ca si vulcanizarile au nevoie de o instalatie de azot pur, iar acestea sunt mult mai scumpe decat un banal compresor.

Fii foarte atent atunci cand te duci la o vulcanizare in care nu ai mare incredere, deoarece acestia tind sa minta si sa ia bani mai multi spunand ca pot umfla si anvelopele cu azot. Daca este prima data cand faci asta nu uita ca anvelopele masinii tale trebuie dezumflate complet si abia pe urma se face presiunea cu azot!

Pe timp de vara, nu uita sa verifici si instalatia de climatizare a masinii, pentru ca s-ar putea sa ai nevoie de freon!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CUM SE FABRICA UN BMW SERIA 4 COUPE (G22)?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter