Care este diferența dintre echilibrarea și geometria roților?

Cei doi termeni, echilibrarea roților si geometria roților sunt funcții importante de întreținere cu scopul de a îmbunătăți functionalitatea si performanțele anvelopelor auto.

Diferenta echilibrare / geometrie roti

Explicăm mai jos care sunt diferențele între cele două operațiuni,  pentru a ști exact când este necesar sa le faci la un service specializat de anvelope.

Cu informațiile corecte vei știi oricând să mergi la un service auto specializat în funcție de problemele pe care le întâmpini la volan.

1. Echilibrarea rotilor

Din cauza neechilibrării corespunzătoare a roților putem observa ușoare vibrații în volan sau în vehicul, în special la viteze mari. Atunci când roțile nu sunt echilibrate, provoacă o uzură a benzii de rulare și schimbarea greutății în jurul anvelopei, ceea ce poate duce la dezechilibru, făcând vehiculul să se zgâlțâie sau să vibreze. Echilibrându-ți roțile te asiguri că se vor uza uniform și vor rezista mai mult timp.

De fiecare dată când o anvelopă nouă este montată pe o roată, ea trebuie reechilibrată. În general, anvelopele prezintă mici defecte din fabricație, din cauza materialelor ce nu sunt perfect omogenizate, sau din cauza unor mici diferențe de dimensiune.

Echilibrarea roților se realizează pur și simplu prin scoaterea roții de pe vehicul și plasarea ei pe o mașină de echilibrare a roților. Roata este apoi invartita de mașină timp de aproximativ 10 secunde pentru a vedea dacă roata este echilibrată atunci când se rotește, așa cum ar face pe un vehicul. Mașina de echilibrat indică locul și numărul unde trebuie să fie plasate greutățile pentru ca roata să se rotească uniform.
Majoritatea producătorilor recomandă ca roțile să fie echilibrate la fiecare 10-12000 kilometri sau la 6 luni.

2. Geometria rotilor

Practic, o geometrie corectă a roților îți va menține volanul și pneurile în poziție dreaptă și va prelungi durata de viață a anvelopelor.

Cu volanul în poziția dreaptă, roțile din față și cele din spate trebuie să fie, de asemenea, drepte. Pentru ochiul liber, roțile pot părea drepte, dar dacă roțile sunt la 1 mm în afara recomandărilor producătorului, acest lucru poate fi suficient pentru a face ca pneurile să se uzeze prematur.

Cele trei unghiuri ale roții sunt verificate și ajustate, dacă este cazul. Geometria roților implică reglarea unghiurilor roților; astfel încât, în timp ce sunt pe drum, sunt la nivelul paralel necesar unul cu celălalt. În circumstanțe normale, geometria roților ajută nu numai la îmbunătățirea duratei de viată a anvelopelor, dar și la asigurarea că vehiculul rulează într-un mod drept în timp ce se află pe drum.

O verificare a geometriei roților se face doar în anumite cazuri:

  • Când anvelopele sunt inegale sau există dovezi de uzură prea mare a anvelopelor
  • Când volanul vibrează
  • Când roțile nu circulă în linie dreaptă

Orice vehicul care este în afara aliniamentului are o tendință să tragă spre dreapta și să nu mai meargă în linie dreaptă. O geometrie a roților va ajusta unghiul roților mașinii în poziția stabilită de specificațiile recomandate de producător.

Videoclipul zilei
CUM DEZGHETAM RAPID MASINA IARNA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter

Whatsapp