Afla ce trebuie sa faci pentru o buna polisare a masinii tale

Polish auto

Iata un termen care poate defini o gama larga de procese, fie ca e vorba despre eliminarea sau mascarea unor defecte ale vopselei, fie ca ne referim la imbunatatirea si mai buna izolare a unei suprafete. Tocmai de aceea, ne-am hotarat sa va spunem care sunt rezultatele reale ale acestui proces, care este secretul pentru ca operatiunea sa fie una de succes sau cum sa facem pentru a evalua cat mai corect starea unei masini.

Pregatirea este adevarata cheie a unor rezultate exceptionale. Indiferent de cat de buna este ceara sau de cate straturi aplici, nu vei ajunge la rezultatele pe care le cauti daca nu pregatesti suprafata de polisat in mod corect. O pregatire adecvata se desfasoara in doi pasi: in prima este curatata in mod corect suprafata, iar in a doua sunt eliminate, prin polisare, defectele de sub primul strat al vopselei.

Iata pasul sarit, de obicei, de cei mai multi proprietari de masini. Acest lucru se intampla atunci cand acestia nu inteleg pe deplin operatiunea de polisare, nu au destula incredere sa o incerce sau nu dispun de echipamentul adecvat. Ca rezultat, multi dintre soferi nu sunt satisfacuti de rezultat. Despre toate aceste lucruri vom vorbi in cele ce urmeaza, cu speranta ca nu vom lasa nimic ne-explicat.

Ce inseamna defectele de sub primul strat al vopselei? Simplu, orice dauna care merge adanc in vopseaua masinii, zgarieturi, efecte turbionare, bucatile de piatra culese pe drum, pete de apa sau urme de acid intra in aceasta categorie. Unele dintre cele mai intalnite sunt urmele lasate de bucatile de pietre de pe drum, in special pe botul masinii, iar pe locul al doilea putem intalni zgarieturile, in special daca parcati masina, in mod regulat, in locuri publice.

Cum ramane cu efectele turbionare, urmele de apa sau cu cele de gravare? Ce sunt ele si ce anume le cauzeaza? Efectele turbionare sunt zgarieturi fine sub forma circulara, care seamana cu o panza de paianjen, si, de cele mai multe ori, sunt rezultatul unei tehnici de spalare deficitare, mai ales in cazul spalatoriilor automate. O alta cauza clasica a aparitiei acestora are legatura cu buretii traditionali folositi la spalare, care nu reusesc sa inlature particulele de pe suprafata vopselei si care creeaza, in felul acesta, zgarieturi foarte fine.

Petele de apa se formeaza pe suprafata caroseriei in momentul in care folosim apa de la robinet in procesul de clatire dupa spalarea masinii si o lasam sa se usuce in mod natural. Acestea contin carbonat de calciu (sau, mai simplu, calciu) dar si alte saruri care se evapora. Daca nu sunt eliminate la timp, aceste pete se intaresc pana la punctul in care devin dificil de curatat. In cazuri extreme, aceste "depozite" pot ataca si suprafetele de sub vopsea, cauzand gravarea. Acest fenomen se refera la eroziunea chimica a anumitor straturi de vopsea si poate fi cauzat si de urmele chimice din gainatul pasarilor sau de urmele de insecte. Substantele de acest gen trebuie eliminate imediat ce sunt observate, pentru a micsora riscul aparitiei acestui fenomen.

Din pacate, nu toate aceste defecte pot fi eliminate prin polisare. Cel mai important factor este adancimea acestora in relatie cu straturile de vopsea ale masinii.

In mod normal, caroseriile moderne sunt acoperite cu trei straturi de vopsea: unul de baza, unul de culoare si unul transparent, de lac. In cazul multor masini moderne, acest strat de lac este de doua ori mai gros decat cel de vopsea ocupandu-se si de protectia in fata mediului. Multe dintre probleme afecteaza acest strat si pot fi corectate prin polisare. Daca urma patrunde mai adanc, acest proces nu va fi de ajutor, va fi nevoie sa mergeti intr-un atelier profesional. De obicei, urmele lasate de bucatile de pietre intra in aceasta categorie.

Operatiunea de corectare a acestor defecte poate fi efectuata in doua moduri. In prima varianta, curatam stratul de lac, prin polisare, pana la momentul in care daunele nu mai sunt vizibile. In general, e bine sa nu depasim 25% din stratul de lac, altfel riscam sa afectam vopseaua masinii. Beneficiul unei astfel de tehnici este eliminarea definitiva a problemei dar exista si un mare dezavantaj: actiunea poate compromite stratul de lac, mai ales daca este repetata in mod regulat.

A doua optiune consta in incercarea de micsora nivelul de severitatea a problemei prin polisarea usoara a suprafetei si prin acoperirea partii afectate inainte de aplicarea cerii. Aceasta varianta este mai sigura dar, din pacate, doar temporara. Orice ai folosi pentru acoperirea defectului, se va eroda pana la urma si defectul va deveni, din nou, vizibil.

Sa nu uitam, de asemenea, ca putem face aceasta operatiune de mana sau cu o masina. Chiar daca prima versiune nu este chiar o pierdere de timp, e bine sa recunoastem ca e munca grea, iar rezultatele nu vor fi intotdeauna la inaltime. Ajutat de o masina, polisarea se deschide mai multor posibilitati, unele bune, altele rele. Desi este posibil sa cureti probleme foarte complicate, e la fel de posibil sa afectezi iremediabil stratul de lac in aceasta operatiune. De aceea, sfatul nostru este sa incercati prima varianta si, daca e nevoie de mai mult, sa apelati la ajutorul unui specialist.

Ajunsi la acest punct, e foarte important sa vorbim si despre un alt factor critic pentru polisare: duritatea vopselei. In mod ciudat, acest factor difera de la marca la marca, dar si in functie de vechime sau de modelul masinii. Din acest motiv, este extrem de important sa alegeti substantele de polisat sau ceara in functie de modelul vehiculului pe care il conduceti.

Suntem siguri ca va aflati si voi in aceasta situatie: sunteti oarecum descurajati si va ganditi sa apelati deja la un specialist. Nu spunem ca e o idee rea, dar ne-ar placea sa credem ca v-am ajutat cumva cu acest articol. Daca tot ce v-am spus nu a fost destul de complex, mai avem un al treilea factor care trebuie luat in seama: alegerea produselor. Nu e de mirare ca multi soferi sunt confuzi in legatura cu acest proces, magazinele de specialitate sunt pline de astfel de produse. Daca reusesti sa treci peste oferte si peste marci, vei observa ca totul se delimiteaza la patru categorii principale, care te vor ajuta sa intelegi procesul de polisare. Tot ce ne ramane, in acest moment, este sa-ti spunem... spor la treaba!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
OFF-ROAD: 6 SFATURI PENTRU A CONDUCE IN SIGURANTA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter