Alte schimbari ale ITP-ului! Toate incep de anul viitor!

ITP RAR Romania

Vesti bune pentru soferii care conduc masini cu probleme mici. Acestia vor putea trece fara probleme Inspectia Tehnica Periodica. Asta prevede regulamentul ITP care va intra in vigoare la inceputul anului viitor.

Este vorba despre legea pe care ti-am mai prezentat-o aici si, in baza careia, soferii care au masini mai vechi de 12 ani vor fi nevoiti sa treaca proba ITP in fiecare an si nu o data la doi ani cum este in acest moment.

Si masinile nou - noute vor avea treaba pe la ITP. Dupa trei ani de circulatie… vor trebui sa treaca acest test. Celelalte masini vor fi testate o data la trei ani, asa cum prevede si norma aflata in vigoare. Legea despre care vorbim este in prezent la Presedintie si, dupa ce fi semnata de seful statului, va fi publicata in Monitorul Oficial.

Citeste si: Masinile cu defecte minore vor trece ITP-ul! Iata care sunt defectele majore ce nu le vor lasa pe strazi!

Vor trece fara probleme de aceasta verificare masinile cu deficiente minore, adica acele defectiuni care nu pun in pericol soferul sau pe ceilalti participant la trafic si nu afecteaza semnificativ mediul inconjurator. Urmeaza masinile cu deficiente majore, adica cele care sunt periculoase in trafic si care afecteaza mediul inconjurator. In acest ultim caz, masina nu va trece Inspectia Tehnica Periodica. Ultima categorie este cea a masinilor periculoase.

Acestea au un risc direct si imediat asupra sigurantei traficului si au un impact foarte mare asupra mediului. Este mai mult decat evident ca nici masinile astea nu vor trece Inspectia Tehnica Periodica.

Cei care au decis modificarea legislatiei in vigoare s-au gandit si la situatia in care o masina ajunge la ITP cu mai multe tipuri de deficiente. In acest caz, masina va fi incadrata, asa cum este normal, in categoria deficientelor mai grave. Pe de alta parte, daca o masina are mai multe deficiente minore, atunci inspectorii RAR pot incadra vehicului la l clasa superioara de deficiente, din cauza cumulului de probleme.

Se poate intampla asta doar in situatia in care efectele cumulate ale acestor deficiente minore pot produce un risc mare pentru siguranta in trafic sau pentru mediul inconjurator.

Uite cateva cazuri in care deficientele sunt minore - diverse zgarieturi pe bara masinii, un bec ars sau o mica fisura a prabrizului in raza vizuala a soferului. Pe de alta parte, daca parbrizul este crapat pe mijloc, atunci deficienta este una majora si ITP-ul nu va fi trecut.

Defectiunile majore includ problemele la sistemul de franare sau la cel de directie dar si, atentie, reparatiile neconforme! Rugina este un punct controversat. Ea poate fi defectiune minora daca se manifesta la suprafata unei portiere. Pentru ca ea nu afecteaza nicicum siguranta traficului. Daca rugina a afectat structura masinii, atunci vorbim despre o problema majora care, chiar daca nu pare, afecteaza siguranta rutiera.

Autoritatile au luat decizia de a schimba legislatia in vigoare tinand cont de situatia parcului auto din Romania, invadat in ultimele luni de adevarate bombe pe roti. Este practic o consecinta a retragerea taxei de mediu.

Un alt motiv pentru care masinile mai vechi de 12 ani vor fi verificate anual este… infrastructura deficitara. Specialistii spun ca o masina de 12 ani rulata in Romania este cu 60% mai uzata decat una similara rulata pe drumurile din Germania, de exemplu.

Guvernul a mai operat si alte schimbari care vin la pachet cu noile norme ITP. De exemplu, daca iti expira ITP-ul inmatricularea masinii va fi suspendata automat, iar daca te incapatanezi sa conduci o astfel de masina… vei fi amendat cu 3.000 de lei.

Multe dintre aceste modificari vor intra in vigoare undeva in luna mai a anului viitor.

Te-ar mai putea interesa:

Este oficial! Iata care sunt masinile care vor fi obligate sa faca ITP-ul anual!

Cum ar trebui sa fie efectuat ITP-ul? Voi ce parere aveti?

Newsletter

Whatsapp