Cum sa testezi amortizoarele ca sa-ti dai seama daca sunt in regula sau nu

Amortizoarele sunt o parte foarte importanta din sistemul de suspensie al masinii, asa ca este necesar sa le verificam periodic. Iata cum sa testezi amortizoarele masinii pentru a-ti da seama daca sunt in regula sau nu.

Cum sa testezi amortizoarele ca sa-ti dai seama daca sunt in regula sau nu

Starea proasta a drumurilor pun la grea incercare sistemul de suspensie al masinii, iar amortizoarele au cel mai mult de suferit. Specialistii recomanda verificarea periodica a acestora pentru ca sunt o parte importanta a unei masini. Iata cum sa testezi amortizoarele masinii pentru a vedea daca sunt in regula sau nu.

Semne de uzura ale amortizoarelor

Dupa cum spuneam, starea drumurilor din Romania solicita la maximum amortizorele automobilelor. Bineinteles, gradul de uzura al unui amortizor depinde in mare parte de numarul de kilometri rulati si de starea drumurilor pe care ati circulat.

Citeste si: Ce stii despre suspensiile masinilor? Afla cateva detalii care te vor ajuta atunci cand cumperi una!

Mai mult, foarte importanta este si starea de incarcare a automobilului, presiunea din avelope, dar si de stilul de condus al soferului, pentru ca un stil sportiv de condus solicita amortizoarele mai mult.

Primul semn ca ai probleme cu amortizoarele este aparitia unor zgomote mecanice infundate la roata unde amortizorul are probleme. Adica, atunci cand treceti printr-o groapa sau la o denivelare, veti auzi un zgomot mecanic infundat.

Un alt semn este atunci cand masina se deplaseaza in lateral in curbe, dau aderenta se pierde la accelerare. Anvelopele va arata si ele ca aveti probleme cu amortizoarele, deoarece se vor uza neuniform.

Este foarte usor sa va dati seama ca aveti o problema cu un amortizor atunci cand apar urme de ulei pe corpul acestora. Alt semn este si cresterea distantei de franare.

Cum poti testa amortizoarele pentru a le verifica?

Acum ca am aflat care sunt semnele, haideti sa vedem si cum putem verifica amortizoarele masinii pentru a vedea daca sunt in regula sau nu. Exista un test de verificare a amortizoarelor, cunoscut sub numele de test de aderenta pe stand.

Puteti face acest test la un service auto specializat si nu dureaza decat 5 minute. Testul se face destul de simplu, rotile din fata ale masinii se pun pe doua platforme si se masoara greutatea suportata de fiecare roata de pe cele doua punti. Frecventa de oscilatie a fiecarei platforme determina aderenta, care este cuprinsa intre 12 si 18 Hz. Dupa cum bine stiti, aceasta metoda se utilizeaza si atunci cand faceti inspectia tehnica periodica (ITP) a masinii.

Rezultatele sunt si ele usor de citit: valorile peste 60% arata ca aderenta este buna, cele intre 20-60% arata ca aderenta este acceptabila, iar cele sub 20% arata ca aveti probleme serioase cu amortizoarele. De asemenea, este foarte important ca intre cele doua punti sa nu fie o diferenta de aderenta mai mica de 15%.

Atunci cand rezultatul testului de aderenta arata o diferenta mult prea mare intre cele doua punti, este necesar sa inlocuiti amortizorul defect. Specialistii recomanda sa inlocuiti ambele amortizoare, deoarece defectarea unuia aduce de multe ori o uzura mare si la celalalt amortizor. Este ca la anvelope, atunci cand trebuie sa inlocuiti o anvelopa pe partea din fata sau spate, este recomandat sa inlocuiti cate doua.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter