Nu ai timp de sala? Iata cum sa faci exercitii fizice in propria ta masina!

Guy Driving

Daca esti mare parte a zilei in spatele volanului, iti este destul de greu sa faci exercitii fizice in fiecare zi. Din fericire, avem solutia: iti poti face exercitiile in timp ce conduci.

Sa fii blocat in trafic, la semafor sau intr-o coloana, se poate dovedi a fi o incercare pentru corpul si mintea ta. De cele mai multe ori, vei fi nelinistit si nervos, moment in care ceva activitate fizica este binevenita.

Este productiv sa faci exercitii fizice in masina, pe langa faptul ca te ajuta sa te relaxezi si sa stai treaz, lucruri esentiale la volan.

Exercitiile pe care ti le propunem mai jos pleaca de la intinderi usoare si ajung la miscari complicate. Toate ar trebui executate in momentul in care masina stationeaza. Asteapta un blocaj in trafic, un semafor sau un semn de circulatie care te obliga sa opresti iar, daca e neaparat nevoie, trage pe dreapta. E esential sa nu faci exercitii fizice intr-o masina in miscare.

Cateva exercitii fizice in timp ce conduci poti fi bune pentru corp si pentru suflet. Incearca-le data viitoare cand esti blocat in trafic si vei descoperi ca te simti mai relaxat, mai calm si mai plin de energie.

1. Cum sa te dezmortesti in masina?

Pasul 1: Maxilarul: Deschide gura complet, dar concentreaza-te pe a misca mandibula in sus si in jos, nu pe cat de mult poti deschide gura. Inchide gura incet si repeta procesul de cinci ori. Ar trebui sa te simti ca si cand ai mesteca guma, poate putin mai mult de atat. Te ajuta sa relaxezi muschii fetei si sa scapi de starea de somnolenta.

Pasul 2: Gatul: Pentru a pune muschii gatului in miscare fara sa te ranesti, roteste incet capul, pe rand, catre fiecare umar, pastrand privirea atintita inainte. Ramai in pozitia spre umar cateva secunde, revino la pozitia normala, apoi apleaca-te spre celalalt umar. Repeta aceste miscari de cate cinci ori fiecare.

Sfat: Nu roti gatul dincolo de limita de confort. Daca te doare, revino la pozitia initiala.

Pasul 3: Gambele: Acest exercitiu poate fi efectuat doar de pasageri si implica blocarea degetelor de la picioare sub bord. Misca-ti calcaiele, fortand atat cat poti, astfel iti vei folosi muschii gambelor.

Pasul 4: Umerii: Ridica umerii intr-o miscare de rotatie, inainte si inapoi. Te va ajuta sa relaxezi muscii umerilor, ai gatului si ai spatelui. Repeta miscarea atata timp cat ti se pare confortabil. Acest exercitiu este mai eficient daca te folosesti si de o greutate.

2. Cum sa-ti lucrezi corpul?

Pentru aceste exercitii ai nevoie si de o minge mica de cauciuc sau o minge de tenis.

Pasul 1: Abdomenul: Incepe prin a sta cu spatele drept pe scaun. Inspira si forteaza muschii abdomenului. Pastreaza aceasta pozitie 5 secunde, apoi expira si relaxeaza muschii. Repeta exercitiul de cinci ori. Nu doar ca te va ajuta sa-ti lucrezi muschii, dar iti va relaxa si spatele, esential atunci cand te afli la volan.

Sfat: Asigura-te, inainte de acest exercitiu, ca ai reglat scaunul intr-o pozitie confortabila. Daca scaunul nu poate fi reglat, mergi la un specialist.

Atentie! Nu face aceste exercitii in timp ce conduci!

Pasul 2: Pieptul: Cu mainile drepte si fixate pe plafonul masinii, incordeaza-ti muschii. Pastreaza pozitia timp de 10 secunde, apoi relaxeaza-te. Repeta exercitiul de cate ori este posibil, te ajuta sa-ti intaresti si muschii bratelor, umerilor, spatelui sau abdomenului.

Pasul 3: Coapsele: Pune o minge de tenis (sau o minge mica de cauciuc) intre genunchi si strange-o fortand muschii coapselor, ramanand in pozitie cel putin cateva secunde. Fa cel putin doua seturi de cate 20 de miscari din acest exercitiu.

Pasul 4: Pieptul si umerii: Plaseaza o minge de tenis (sau o minge mica de cauciuc) intre palme si salta coatele pana la nivelul orizontal. In aceasta pozitie, incearca sa apropii palmele una de cealalta. Fa cel putin doua seturi de cate 15 miscari din acest exercitiu.

3. Cum sa-ti lucrezi muschii in masina?

Pentru aceste exercitii ai nevoie de greutati pentru incheietura mainii.

Pasul 1: Tricepsi: Incearca sa-ti ridici corpul de pe scaun, folosindu-te doar de maini. Mentine pozitia timp de 5-10 secunde, apoi relaxeaza-te.

Atentie! Acest exercitiu nu poate fi facut decat intr-o parcare, vei ridica picioarele de pe pedale.

Pasul 2: Piept: Tine mainile pe volan, la orele 09:00 si 15:00, cu palmele orientate spre interior. Impinge mainile una spre cealalta, fara a le lua de pe volan, fortand astfel muschii pectorali. Mentine pozitia intre 5 si 10 secunde, apoi relaxeaza-te.

Pasul 3: Spatele. Cu mainile in aceleasi pozitii, trage de volan spre corpul tau si mentine pozitia 5-10 secunde.

Pasul 4: Bicepsi: Pentru acest exercitiu ai nevoie de o haltera mica sau de greutati pentru incheietura mainii. Cu o mana pe volan, ridica mana cu greutate spre corp. Fa cel putin 3 reprize a cate 10 repetitii.

Sfat: Poti adauga greutati si pe glezne, pentru a face exercitiul mai complex.

Pasul 5: Gambe: De vreme ce soferul este obligat sa tina picoarele pe pedale, acesta este un alt exercitiu pentru pasageri. Cu picioarele pe podeaua masinii, ridica doar calcaiele si pune la treaba muschii gambelor. Executa 20 de repetari.

Pasul 6: Abdomen: Dupa ce ai parcat masina, ia mainile de pe volan si inclesteaza degetele in spatele capului. Apleaca-te catre volan sau, daca esti pasager, catre bord. Repeta miscarea de cel putin 20 de ori.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
PRETURI MAZDA 3: DIFERENTA INTRE ROMANIA SI JAPONIA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter