Cum iti dai seama daca pompa de apa a masinii tale trebuie schimbata?

Heated Engine

Pompa de apa este o parte importanta din masina ta. Mai exact, acea "parte" care pompeaza lichid de racire in motor pentru ca acesta sa nu se supra-incalzeasca. O mica scurgere sau un lagar defect poate insemna daune serioase pentru motor.

Urme de lichid de racire sub masina sau afisarea, la bord, a unor temperaturi foarte ridicate, sunt semne ca pompa de apa a masinii tale trebuie sa fie inlocuita. Iata cum iti dai seama daca pompa de apa a masinii tale trebuie schimbata.

1. Parcheaza masina, peste noapte, intr-un spatiu curat.

Parcheaza masina, peste noapte, intr-un spatiu curat. E imperativ ca podeaua spatiului in care ai parcat masina sa fie curata.

Plaseaza o bucata de carton, de culoare deschisa, direct sub motor. E adevarat ca o pompa de apa are scurgeri mai ales in timpul mersului, asa ca aceasta metoda nu este chiar cea mai fericita.

2. Examineaza, cu atentie, bucata de carton a doua zi

Examineaza, cu atentie, bucata de carton a doua zi. Daca este umeda, inseamna ca ai o scurgere, fie la pompa de apa, fie la radiator, poate vreun furtun care trebuie inlocuit.

Pentru a restrange aria de cautare, incearca sa pozitionezi cartonul chiar sub pompa de apa. Daca lichidul scurs are culoarea verde, inseamna ca e vorba despre antigel, care scapa pe undeva.

3. Verifica transmisia pompei de apa

Verifica transmisia pompei de apa. Localizeaza partea rotunda din fata pompei de apa, cea pe care se afla o curea, si incearca sa o manevrezi inainte sau inapoi. Daca se misca prea usor, inseamna ca trebuie sa inlocuiesti pompa de apa.

4. Asculta cu atentie zgomotele motorului

Asculta cu atentie zgomotele motorului. Porneste motorul cu capota ridicata. In situatia in care auzi un zgomot infundat de macinare, ar putea fi un semn ca rulmentul pompei de apa e pe duca. Poti auzi asta, uneori, fara a face eforturi prea mari.

Nu uita, insa, ca astfel de rulmenti sunt si la compresorul aerului conditionat, la pompa de directie sau la alternator, asa ca trebuie sa te concentrezi asupra sursei exacte a zgomotului, de cele mai multe ori dificil cu motorul pornit.

5. Cauta urme de scurgere pe pompa

Cauta urme de scurgere pe pompa. Daca vezi picaturi sau mici balti de lichid, inseamna ca ai o scurgere. Multe modele de pompe au, in partea din fata, o gaura care permite lichidului sa iasa daca garnitura e defecta.

6. Verifica temperatura motorului

Verifica temperatura motorului. Daca martorul de temperatura de la bordul masinii se aprinde, inseamna ca lichidul de racire nu circula cum trebuie.

Poate fi vorba despre o scurgere sau de o pompa de apa defecta, iar temperatura motorului va creste in continuare pana la rezolvarea problemei.

7. Verifica nivelul lichidului de racire

Verifica nivelul lichidului de racire. Ar trebui sa ai la bord un martor si pentru aceasta situatie. Daca acesta se aprinde, inseamna ca rezervorul nu mai este plin pana la nivelul minim. Ar putea avea o scurgere sau, la fel de bine, sistemul de racire ar putea avea aceeasi problema.

Sfaturi

Sfaturi:

- O balta sub masina intr-o zi foarte calduroasa nu inseamna ca ai probleme cu lichidul de racire sau cu pompa de apa. Poate fi o urma de condens cauzata de aerul conditionat.
- Sunt cazuri in care nu vei descoperi nici scurgeri, nici zgomote, iar totul pare sa functioneze in regula. Singura diferenta este aburul care iese din capac, un lucru normal in majoritatea cazurilor, acesta fiind gandit sa elimine presiunea la un moment dat.
- Unele pompe de apa au rotoare din plastic, iar unele substante de racire sunt corozive dupa ce raman fara aditivi. Aceste piese din plastic se pot uza si nu-si mai fac treaba in parametri.

Atentie! Daca nivelul lichidului de racire este scazut si tocmai ai oprit motorul, asteapta racorirea acestuia, inainte de a adauga apa. Daca torni apa rece e posibil sa crapi blocul motor. Nu adauga niciodata lichid de racire 100% in motor, se poate incalzi usor. Urmeaza recomandarile producatorului si amesteca-l cu apa, in functie de model: 50/50 sau 70/30. E la fel de important sa nu folosesti doar apa, punctul ei de fierbere este prea scazut pentru motoarele moderne.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
PRETURI MAZDA 3: DIFERENTA INTRE ROMANIA SI JAPONIA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter