Cum iti dai seama ca trebuie sa inlocuiesti elemente din suspensia masinii

Starea drumurilor din Romania dauneaza si suspensiei masinilor, asa ca nu e de mirare ca anumite elemente necesita inlocuire dupa o anumita perioada. Iata cum sa iti dai seama ca trebuie sa inlocuiesti elemente din suspensia masinii.

Cum iti dai seama ca trebuie sa inlocuiesti elemente din suspensia masinii

Infrastructura din Romania nu tine cu buzunarul nostru, iar starea drumurilor face gauri in buzunarul soferilor. Pe langa anvelope, suspensia masinii este cea mai afectata, asa ca nu ar fi rau sa stii cum iti poti da seama ca trebuie sa inlocuiesti anumite elemente.

Cand trebuie sa echilibrezi rotile masinii tale?

Atunci cand anvelopele tale arata semne de uzura neuniforma, consumul de combustibil creste sau vibratiile in volan apar la viteze mari, sunt semne clare ca ai nevoie de o echilibrare a rotilor.

Citeste si: Ce se intampla, de fapt, daca montezi 4 anvelope diferite pe masina

Nu este o operatiune complicata, iar echilibrarea unei roti consta in asezarea acesteia pe un echilibrator care centreaza roata si o invarte pentru a stabili unde sa fie montate greutatile de plumb care se lipesc pe jante.

Daca ai schimbat anvelopele masinii tale, atunci clar ai nevoie si de o echilibrare. Nu uita ca gropile dezechilibreaza rotile, asa ca daca circuli mai mult in oras, ar trebui sa faci vizite mai dese la vulcanizare.

Cum sa iti dai seama ca trebuie sa inlocuiesti elemente din suspensia masinii

Dupa cum spuneam, starea precara a drumurilor din Romania da batai de cap soferilor, dar si masinilor. Cel mai intalnit caz este aparitia petelor pe asfalt, asa ca daca observi pete de lichid in spatele rotilor, acesta poate preveni de la lichidul de frana sau de la uleiul scurs din amortizor. Va fi necesar sa desfaci roata masinii pentru a vedea unde este defectiunea si iti vei da seama foarte usor daca uleiul este de la amortizor sau nu.

Daca directia masinii este afectata, atunci este posibil ca unul dintre amortizoare sa cedeze. Inainte de a da vina pe amortizoare, nu ar fi rau sa te asiguri ca presiunea in roti este optima si ca ai facut o geometrie pentru rotile masinii tale.

De asemenea, balansul excesiv al masinii poate anunta anumite defecte la suspensia masinii tale, iar de multe ori anunta probleme la amortizoare. Vibratia caroseriei este iarasi un semn ca ai probleme cu suspensia masinii, la fel ca si zgomotele ciudate cand treci prin gropi sau denivelari, ori atunci cand virezi.

Trebuie sa mai ai in vedere faptul ca producatorii auto recomanda soferilor sa inspecteze suspensia masinii la fiecare 80.000 de kilometri rulati sau anual, daca nu prea folosesti masina. Asa ca, ai mare grija, pentru ca suspensia masinii este esentiala pentru siguranta ta si a celor dragi!

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter