Tu stii cand trebuie sa schimbi bujiile masinii? Iata cum poti afla cel mai simplu!

Schimb bujii masina

Pana sa ajungem in punctul in care sa schimbam bujiile, trebuie sa stim ce sunt si ce rol au. Asadar, bujiile sunt piese componente ale motorului ce au rolul de a aprinde combustibilul in camerele de ardere si se divizeaza in bujii cu scanteie (pentru motoarele pe benzina) si bujii incandescente (pentru propulsoarele pe motorina).

In comparatie cu bujiile cu scanteie care sunt active pe toata durata functionarii motorului, avand rolul de a aprinde amestecul benzina-aer la fiecare ciclu al pistonului, bujiile incandescente au un singur rol: de pornire a motorului diesel la rece.

In cazul in care nu cunosteati acest aspect, bujiile sunt piese consumabile, din acest motiv necesita schimbare la un anumit interval de timp sau kilometri parcursi. Imbucurator este faptul ca acestea sunt foarte rezistente si ieftine, inlocuirea facandu-se totodata destul de usor.

Cand trebuie sa schimbam bujiile? Acestea manifesta uzura avansata cand zgomotul motorului este diferit, cand consumul de carburant creste, cand puterea motorului este mica sau neregulata si cand motorul da rateuri.

De asemenea, in functie de starea vizuala a bujilor pot fi identificate problemele motorului. La functionarea normala a motorului, bujia nu prezinta urme excesive de uzura, avand o culoare gri-maronie datorita depunerilor rezulatate in urma combustiei.

Cand intalnim ulei pe bujie, aceasta indica faptul ca in camera de ardere intra ulei. Aceasta anomalie poate fi cauzata de uzura excesiva a segmentilor pistonului sau nivelului ridicat de ulei.

Depunerile de carbon pe bujie sunt indiciul potrivit caruia amestecul de benzina cu aer este prea bogat.

Cauzele producerii acestui fenomen sunt datorate filtrului de aer incarcat, sistemului de pornire la rece defect, compresia scazuta sau voltajul de aprindere mic.

Cenusa pe bujie este urma resturilor de aditivi adaugati in benzina sau ulei. Depunerile masive pot afecta functionalitatea motorului.

Bujiile cu rupturi pot fi intalnite atunci cand in camera de ardere au patruns obiecte straine. Se recomanda verificarea tuturor cilindrilor motorului pentru a nu cauza si alte probleme.

Supraincalzirea bujiei este un indiciu ce releva racirea defectuoasa a motorului, amestecul slab benzina/aer sau pierderi ale galeriei de admisie.

Depunerile pe electrodul central al bujiei se pot datora supraincalzirii din cauza autoaprinderii sau incompatibilitatea bujiei cu temperatura de functionare a motorului.

Ingalbenirea electrodului central poate fi cauzata de uzura la temperaturi prea mari (accelerari puternice).

Uscarea bujiei este fenomenul ce indica necesitatea inlocuirii, voltajul necesar aprinderii scanteii fiind mai mare decat normal.

Dupa cum observati, este recomandat sa verificam bujiile la un anumit interval de timp, mai ales datorita faptului ca acestea pot indica starea motorului. Cred ca este accesibil pentru toti sa mergem la mecanic si sa cerem o verificare periodic, in special datorita faptului ca atat pentru inlocuire, cat si pentru verificare, costurile sunt reduse.

Newsletter

Whatsapp