Iata ce trebuie sa faci pentru a repara o masina care nu mai porneste

Car Wont Start

Daca te gasesti in aceasta situatie, trebuie sa iei in calcul o serie de factori care pot fi catalogati ca vinovati de baza. Principalele trei categorii la care trebuie sa te gandesti in primul rand, sunt bobina de inductie, demarorul si bateria, sistemul de alimentare si aprinderea.

Sunt sanse mari ca o masina sa nu plece din cauza unei probleme la una dintre aceste categorii.

Cea mai buna solutie, intr-o astfel de situatie, este sa incepi eliminarea lor, pe rand, pana ajungi la adevarata defectiune, de rezolvarea careia trebuie sa te ocupi.

Verifica demarorul si bateria

Pasul 1: Asculta cu atentie ce zgomote scoate motorul atunci cand incerci sa-l pornesti: Cea mai simpla de rezolvat problema este, intotdeauna, o baterie "moarta". In momentul in care intorci cheia, asculta zgomotul facut de motor. In cazul in care nu scoate nici un zgomot, e foarte posibil sa fie bateria. Daca auzi un click, e posibil ca demarorul sa vrea sa plece si sa nu aiba destula putere, iar daca motorul se misca dar nu porneste, e foarte probabil ca problema sa nu fie bateria.

Pasul 2: Verifica terminalele bateriei: Deschide capota masinii si urmareste cu atentie conexiunile dintre baterie si motor. Este vorba despre cele doua borne (una pozitiva, una negativa). Amandoua trebuie sa fie curate, iar conexiunea trebuie sa fie facuta pe suprafetele metalice, pentru a putea trimite puterea electrica necesara. Daca tot esti aici, verifica atent aceasta conexiune (mai exact daca cele doua cabluri sunt stranse corect si nu se misca). In cazul in care cele doua conexiuni sunt acoperite cu diverse substante, foloseste o perie pentru a le curata (se poate utiliza si in cazul terminalelor corodate).

Pasul 3: Testeaza bateria: Dupa verificarea cablurilor, e momentul sa testam voltajul bateriei. Aceste masuratori trebuie facute la ambele borne ale bateriei si, daca aceasta este incarcata, valorile de pe voltmetru ar trebuie sa fie cuprinse intre 12,4 si 12,7 volti. Daca bateria este descarcata, incearca sa o pornesti "luand curent" de la alta masina, iar in cazul in care nu mai poate fi incarcata, inlocuieste-o.

Pasul 4: Incearca sa pornesti masina cu ajutorul unei baterii de pe o alta masina: In situatia in care bateria nu se mai poate incarca, cere ajutorul unui prieten si masinii lui. Conecteaza cele doua baterii intre ele (pozitiv la pozitiv, negativ la negativ) si incearca sa pornesti motorul. Atentie! Nu incurca bornele intre ele, acest lucru poate dauna grav masinii tale. Unele motoare sunt dotate cu o siguranta care se va arde atunci cand conectezi bateria ta la o alta. Inainte de a porni masina, trebuie sa inlocuiesti aceasta siguranta.

Pasul 5: Testeaza bobina de inductie si demarorul: Ajungi la acest pas daca masina nu a plecat nici la Pasul 4. Bobina de inductie poate fi testata cu o lumina de test: conecteaza aceasta lumina la baza bobinei, iar cablul negativ leaga-l de caroseria masinii. Dupa, roaga un prieten sa incerce pornirea masinii. In cazul in care bobina de inductie nu intra in actiune, aceasta trebuie inlocuita.

Asigura-te ca motorul este alimentat corespunzator

Pasul 1: Alimenteaza masina daca a ramas fara carburant: In situatia in care masina nu prea mai are combustibil, incearca sa alimentezi (daca este posibil, poti completa cu carburant dintr-o canistra). Atentie la tipul de recipient folosit, benzina poate afecta anumite materiale. Tot la acest pas, trebuie sa te asiguri ca nu versi carburant pe tine sau pe vopseaua masinii.

Pasul 2: Fii atent la semnele de "convulsie" ale motorului, inainte de a se opri: Un semnal de alerta destul de obisnuit in acest caz este lipsa puterii sau scaderea ei la viteza constanta. Daca simti ca motorul produce putere in mod intermitent, e posibil sa ai probleme cu alimentarea acestuia. Mai mult, in cazul in care si rotatiile pe minut scad, problema este sigur de alimentare, iar daca acestea cresc inseamna ca problema este la transmisie.

Pasul 3: Reincearca pornirea masinii dupa cateva minute: Daca motorul se lupta sa ramana pornit sau functioneaza cu pauze, incearca sa opresti masina cateva minute si sa o repornesti dupa. In cazul in care porneste si functioneaza in parametri, inseamna ca filtrul de carburant a fost infundat. Nu e nevoie sa iei masuri suplimentare, dar poti planifica (daca e vechi) schimbarea lui.

Pasul 4: Inlocuieste filtrul de carburant: E posibil ca motorul sa nu fie alimentat bine din cauza faptului ca filtrul este infundat. Deconecteaza liniile de alimentare de la el si inlocuieste-l. Poti cumpara un filtru de carburant de la orice magazin de specialitate.

Pasul 5: Testeaza pompa de benzina: E important pentru masina ca aceasta sa functioneze ireprosabil. In primul rand, verifica daca primeste curent, apoi poti testa pompa pentru a vedea care este volumul de carburant pe care il trimite la motor. In cazul in care aceasta functioneaza defectuos, e cazul sa o inlocuiesti. Mai multe instructiuni despre aceasta operatiune gasesti in cartea tehnica a masinii.

Testeaza sistemul de aprindere

Pasul 1: Verifica bujiile: Scoate-le de pe motor si verifica-le pe rand. In cazul in care metalul are culoarea bronzului sau este gri, acestea sunt in stare buna de functionare. Exista si semne pe care n-ai vrea sa le intalnesti:

- daca bujiile sunt innegrite sau au semne de ars, inseamna ca motorul primeste prea mult combustibil;
- daca bujiile sunt fierbinti sau prezinta basici, inseamna ca motorul a fost sever supraincalzit.

Pasul 2: Inlocuieste bujiile: Daca acestea par sa fie deteriorate, va fi nevoie sa le inlocuiesti, sunt parte importanta a functionarii in conditii normale a motorului. Asigura-te ca noile bujii sunt potrivite si bine montate.

Pasul 3: Cablajul electric al bujiilor trebuie verificat: Nu e o sarcina dificila, dar este una importanta. Poti folosi si un aparat de masurat (un ohmmetru) pentru a verifica daca aceste cabluri transmit suficient curent la bujii, curent care ajuta la creearea amestecului aer-carburant din motor. Ideal este ca, in masura in care vei gasi cabluri deteriorate, sa le inlocuiesti cu unele noi.

Pasul 4: Verifica bobinele de aprindere: Desi putin probabil, daca aceste bobine nu functioneaza, motorul nu porneste. In cazul in care lucreaza in parametri, testul va arata o scanteie albastra iesind din bobina. Ai grija sa testezi fiecare bobina in parte.

Daca ai urmat acesti pasi si masina tot nu porneste, te sfatuim sa mergi cu ea la un specialist autorizat. E posibil ca problemele masinii tale sa fie mult mai profunde.

Videoclipul zilei
CUM PROTEJEZI VOPSEAUA MATA LA MASINA TA
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter