2020-01-28 Ce trebuie sa faci pentru un consum redus? Iata cateva sfaturi de luat in seama!

Ce trebuie sa faci pentru un consum redus? Iata cateva sfaturi de luat in seama!

Fuel pump

Unul dintre cei mai importanti factori de stres ai unui proprietar de masina este, fara indoiala, legat de consumul vehiculului. Acesta este motivul pentru care am adunat laolalta cateva sfaturi, idei care te-ar putea ajuta sa faci economie la carburant in conditii reale de trafic.

Inainte de a incepe sa vorbim despre acest subiect, e datoria noastra sa te informam ca investitii serioase in variante auto hibrid sau in alte vehicule electrice nu inseamna neaparat ca vei face economii.

De vreme ce preturile carburantilor cresc constant si rezervele de combustibili fosili scad in acelasi ritm, urmatoarele sfaturi te vor invata cum sa ajustezi consumul masinii tale, dar vor avea impact si asupra Pamantului. Deci, cum poti scadea consumul masinii si scapa de cheltuielile suplimentare?

Mergi regulat cu masina ta in service

Suntem siguri ca multi dintre voi sunt tentati, pentru a economisi ceva bani, sa mai sara peste cate o revizie periodica dar, in acest fel, vei afecta, pe termen lung, sanatatea masinii si, fara indoiala, portofelul.

Producatorii auto nu ofera aceste revizii sau reparatii doar pentru a fi acolo. De fapt, un filtru de aer blocat, un schimb de ulei sarit sau un motor care n-a mai trecut printr-un service de ceva vreme va afecta consumul masinii cu 8 pana la 9 procente.

De aceea, te sfatuim sa urmezi intocmai intervalele de service si sa folosesti doar piese, filtre sau uleiuri originale. Daca faci aceste lucruri, nu numai ca vei optimiza consumul masinii, dar vei economisi si sume importante de bani.

Umfla anvelopele conform specificatiilor tehnice

S-a dovedit deja ca e foarte important sa pastrezi presiunea din cauciucuri recomandata de fiecare producator in parte. In functie de vehicul, marime sau model, caracteristicile de capacitate, durabilitate, tractiune si manevrabilitate sunt dependente de aceasta presiune.

In cazul masinilor moderne, producatorii plaseaza informatii despre acest subiect pe interiorul ramei portierei de pe partea soferului. Atentie! Nivelul de presiune din pneuri nu este cel afisat pe cauciucuri!

Pneurile dezumflate afecteaza in mod direct modul in care masina vireaza sau franeaza. Acestea opun o rezistenta mai mare, lucru care duce la un consum in plus dar si la uzarea lor imediata. Daca vrei sa economisesti la pompa, nu uita sa-ti verifici cauciucurile periodic.

Evita modificarile estetice ale masinii

Indiferent de model, masinile de astazi sunt pline de fel de fel de caracteristici estetice suplimentare. Unele dintre ele nu sunt doar pentru frumusete, ci si pentru o mai buna aerodinamica a vehicului.

Daca esti proprietarul unei masini de familie, sfatul nostru este sa renunti la toate modificarile facute de tine pe automobil. La peste 50 de km/h, acestea vor deveni o problema, ceea ce se poate traduce in drumuri mai dese la statia de carburanti.

 

Renunta la tot ce nu este necesar pe masina

Un alt factor extrem de important, cu repercursiuni directe asupra rezervorului, este reprezentant de tot ceea ce nu are ce cauta intr-o masina. De exemplu, poti inlocui roata clasica de rezerva cu una mai compacta, de folosinta limitata.

Incearca sa nu conduci in afara orasului cu geamurile deschise. La viteze ridicate, acestea opun o mai mare rezistenta aerului. Mai mult, curentii din masina te vor asurzi sau chiar imbolnavi. Mai bine pornesti aerul conditionat, la un calcul simplu iti vei da seama ca iesi mult mai ieftin.

Fii, in acelasi timp, atent sa nu arunci la intamplare lucruri prin masina. Un obiect obisnuit, de exemplu o sticla de plastic goala, poate insemna accident in situatia in care ajunge, intamplator, sub pedala de frana.

Ai grija la felul in care conduci

Da, modul in care conduci masina este factorul dominant in ceea ce priveste economia de carburant. Mai exact, conteaza cu pana la 35 de procente in aceasta ecuatie.

Primul lucru pe care trebuie sa-l inveti este sa nu bruschezi comenzile masinii. Plecarile in forta sau franele bruste au mare efect asupra economiei de carburant, mai ales daca iti conduci masina cu precadere in zone urbane. In acest caz, e de dorit sa anticipezi obstacolele de pe drum, pentru a evita franele bruste. In plus, ar trebui sa incerci sa opresti masina mai lin.

Daca esti la volanul unei masini in afara junglei urbane, sfatul nostru este chiar si mai simplu. In cazul in care viteza maxima legala pe o autostrada este de 120 de km/h, incearca sa nu treci de 100 si sa circuli pe prima banda. Aceasta mica diferenta de viteza se va simti in momentul in care vei alimenta la pompa.

La fel de important este si modul in care schimbi vitezele. In cazul unei masini diesel, cel mai bun moment este pe la 2.300 de rotatii pe minut, in timp ce un motor pe benzina se simte bine daca schimbi pe la 3.000 de rotatii pe minut.

Un alt sfat important pentru un sofer este sa incerci sa nu-ti echipezi masina cu tehnologii suplimentare fara rost. Poate ca masinile vechi erau mai rudimentare, dar vehiculele moderne vin deja echipate cu motoare pline de tehnologie, asa ca nu va fi nevoie sa mai adaugi si tu altele.

Nu uita! Chiar daca masina ta este inca in viteza in momentul apropierii de un semafor, creierul electronic al acesteia va taia alimentarea atunci ridici piciorul de pe acceleratie. Un alt beneficiu al ramanerii in viteza inaintea unei opriri este ca poti accelera in situatia in care trebuie sa eviti un obstacol.

Videoclipul zilei
INCALZIM MOTORUL SAU PLECAM DIRECT: CUM E MAI BINE?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter