Ce trebuie sa facem cand lasam masina la service pentru a nu fi pacaliti de mecanici!

Service Auto

Mersul cu masina la service este una dintre temerile principale ale romanilor, in ciuda faptului ca in ultimii ani service-urile auto si-au ridicat nivelul simtitor. Multi conationali se tem sa mearga cu masina la reparat deoarece se gandesc la fel si fel de scenarii si de multe ori ajung la repare singuri lucrurile care nu necesita cu adevarat o vizita la service

Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor a lansat cateva sfaturi in ceea ce priveste alegerea service-urilor auto:

-          Sa functioneze legal si sa fie inregistrat la Registrul Auto Roman (RAR)

-          Atentie la preturi! Este bine sa ne informam asupra preturilor practicate si sa solicitam un deviz estimativ al interventiei pe care urmeaza sa o sufere masina noastra

-          Este recomandat sa-i obligam pe cei de la service sa-si respecte termenele, iar in caz contrar sa-i putem somam printr-o scrisoare recomandata

-          Sa cerem garantie la piese! Sa avem in vedere ca pentru piesele de schimb utilizate de service la eventualele reparatii, din stocurile proprii, se acorda garantie

-          Cerem piesele inlocuite! E bine sa stim ca service-ul este obligat sa ne returneze piesele inlocuite cu exceptia celor  sunt utilizare la reparative pe perioada garantiei

-          Ce facem daca ne-au avariat masina? Service-ul este responsabil de toate accidentele petrecute dupa plasarea masinii si sunt obligati sa plateasca reparatiile.

-          Inspecteaza zona! Un service curat si ordonat are toate sansele sa lucreze cu atentie. E bine sa verificam service-ul inainte de a lasa masina, deoarece acest lucru ne poate oferi o imagine importanta

-          Angajatii service-ului  auto trebuie sa raspunda la toate intrebarile, sa ofere solutii si sugestii intr-un mod transparent. Imediat dupa incheiera lucrarii, mecanicul trebuie sa prezinte clientului piesele defecte sau uzate pe care le-a schimbat sis a explice ce s-a defectat

-          Atentie la fisa de intrare! Un angajat al service-ului trebuie sa inspecteze masina de fata cu clientul si sa indice posibilele avarii. Observatiile de acest fel trebuie notate pentru a se compara daca la iesirea din service sunt la fel din punct de vedere al esteticii.

-          Plata se face in functie de intelegerea la care am ajuns cu service-ul

-          Programarile sunt foarte importante si nu trebuie sa existe niciun motiv pentru care masina noastra sa nu fie bagata la timp in service

-          Solicitarea unui deviz care ne ajuta la estimarea costurilor pe care urmeaza sa le suportam

-          Cerem factura! Service-ul auto este obligat sa furnizeze o factura emisa in dublu exemplar, originalul fiind oferit clientului insostit de o chitanta. Vom pastra factura daca avem garantie pentru a putea dovedi acest lucru.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter