Ce semnifica fumul alb, cel albastru si cel negru care este eliminat pe teava de esapament

Atunci cand prezinta anumite defectiuni, masina incearca sa ne arate ca are ceva probleme. Fumul care iese prin teava de esapament arata de obicei defectiunile. Ce trebuie sa stii daca acesta este alb, albastru sau negru.

Ce semnifica fumul alb, cel albastru si cel negru care este eliminat pe teava de esapament

Pentru ca nu poate comunica altfel, masina ne atentioneaza ca are probleme prin culoarea fumului care iese pe teava de esapament. Acesta poate fi gri, albastru sau negru si arata ca autoturismul pe care il conducem poate avea ceva defectiuni.

Fii mereu atent la culoarea fumului care iese pe teava de esapament a masinii tale, pentru ca asa vei sti imediat ca este posibil sa ai ceva defectiuni. Iata la ce trebuie sa fii atent!

Care este culoarea fumului evacuat de un motor ce functioneaza perfect?

Ei bine, fumul evacuat de un motor care functioneaza perfect trebuie sa fie incolor. Totusi, nu mereu este asa, iar daca masina ta are ceva probleme acesta poate fi alb, albastru sau negru.

Citeste si: Ce trebuie sa faci daca pui benzina in loc de motorina sau invers

Daca ai observat ca s-a schimbat culoarea fumului evacuat prin toba de esapament, fa o vizita la service. Un specialist iti va spune exact ce este in neregula si nu va mai trebui sa ghicesti cam ce ar putea fi.

Nu uita ca reparatiile trebuie facute destul de repede, nu lasa timpul sa treaca. De indata ce ai vazut ca fumul evacuat pe teava de esapament este negru, alb sau albastru, du-te la service si roaga mecanicii sa se uite atent la masina ta.

Fum alb, albastru sau gri. Ce defectiuni arata?

Vom incepe cu fumul negru, pentru ca de obicei defectiunile nu sunt atat de grave. De exemplu, masinile diesel vor produce mai mult fum negru atunci cand motorul este incarcat. Aceste defectiuni apar din cauza calitatii combustibilului sau uzura injectoarelor. Schimbarea conductelor intercooler-ului s-ar putea sa fie si ea necesara.

Pe langa faptul ca fumul negru creste si consumul de combustibil, acesta va aduce cu sine si alte probleme, cum ar fi colmatarea catalizatorului sau a filtrului de particule, dar si contaminarea uleiului de motor cu combustibil in exces.

Atunci cand fumul gri este evacuat pe teava de esapament, cea mai intalnita defectiune este un senzor de motor defect, cum ar fi cel de temperatura. Consumul de combustibil va creste si el, la fel ca si uzura motorului. Totusi, este necesar sa faceti o vizita la un service auto.

Fumul alb apare de obicei in sezonul rece, pentru ca este cauzat de vaporizarea apei colectate in sistemul de evacuare. Atunci cand temperaturile scad sub zero grade Celsius, este ceva normal sa aveti fum alb pe teava de esapament.

Dar, daca fumul alb apare cand temperatura este destul de mare, inseamna ca aveti o problema. Una legata de capul cilindrului sau de sigiliul de sub el. Daca lichidul de racire va ajunge in vasul de expansiune, atunci masina voastra va scoate fum alb. Foarte important este sa verificati si nivelul uleiului sau daca aspectul acestuia pe joja este normal, adica transparent. In cazul in care uleiul are un aspect albicios si este opac, inseamna ca lichidul de racire a intrat si in ulei. Sfatul nostru este sa nu mai circulati cu masina, sa o puneti pe platforma si sa o duceti la cel mai apropiat service auto.

Fumul albastru este cauzat de patrunderea uleiului in interiorul cilindrilor motorului, direct sau cu „ajutorul” turbinei. De obicei, fumul albastru apare la masinilor ce au un numar mare de kilometri rulati. Segmentarea motorului va fi solutia, pentru ca va trebui sa reparati motorul.

Daca fumul albastru apare la masinile cu un numar de kilometri redus, atunci aceasta are o defectiune majora, asa ca nu ar fi rau sa faceti o vizita la un service.

In caz ca intampinati aceasta problema la un motor diesel, este posibil ca acesta sa nu se opreasca si sa se accelereze singur. Pentru a opri motorul, este necesar sa cuplati o treapta superioara (3 sau 4) si sa eliberati ambreiajul in timp ce apasati cu piciorul drept pedala de frana la maximum. Frana de mana trasa este si ea recomandata.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter