Apa in loc de antigel. Ce se intampla daca le inlocuim?

Antigel masina

Cu totii stim ca cei mai varstnici dintre noi utilizeaza chiar si in prezent tehnicile invechite si a tot zgarcite prin care inlocuiesc antigelul din motor cu apa simpla, insa ce se poate intampla?

Cu putine cunostinte elementare, vom constata in timp ca apa are efect coroziv, formand rugina. Astfel, nu degeaba au fost inventate aceste solutii, ci doar in scopul protejarii motorului. Antigelul este lichidul dezvoltat pe baza de apa ce serveste la lubrifierea, racirea, prevenirea corodarii, inghetului si fierberii motorului.

Revenind la vremurile ce credeam ca au apus, daca ne gandim la motoarele Dacia, cu singuranta acestea nu au auzit de antigel, apa fiind cel mai important agent de racire. Erau putine cazurile in care unii dintre noi faceau rost de antigel, insa si acela, era foarte diluat, inghetand lejer la -10 grade celsius.

In prezent, antigelul are un punct de fierbere de 110-120 de grade celsius, iar la valori negative, la -30 si chiar -40 de grade celsius, in functie de diferite particularitati (vechime, cantitate de apa distilata).

In zilele noastre, datorita evolutiei tehnologiei, temperatura de functionare a motorului a crescut, acestea mergand asa cum trebuie chiar si la 105 grade celsius. Acest lucru a condus la dezvoltarea mai multor aditivi utilizati in antigel pentru a intretine toate celelalte componente ale motorului.

Acelasi lucru este constatat si in situatiile in care temperaturile sunt negative, puterea antigelului fiind crescuta semnificativ. Practic, vom putea circula nestingheriti la -30 de grade celsius, fara a risca vreun moment inghetul acestui lichid in motor.

Revenind la titlu, ce se va intampla daca vom inlocui acest lichid special destinat generatiei prezente de motoare cu apa?

In cazuri exceptionale, in cazul in care exista pierderi ale antigelului, toti mecanicii recomanda sa completam pana cand ajungem la cea mai apropiata unitate service, insa doar pana acolo, ci nu mai departe, intrucat vom risca sa corodam motorul si celelalte elemente componente (pompa, termostatul, blocul motor).

Pe langa aparitia ruginii in motor, vom risca atat fierberea acestuia (pe timp de vara), dar si inghetul (pe timp de iarna), ambele deloc placute. De exemplu iarna, la racire, apa care ingheata se dilata si nu face decat sa sparga motorul. Practic, acelasi lucru cum se intampla cu berea pe care o bagam in congelator si o gasim explodata, insa partea esentiala este ca o bere costa 5 lei, nu minim o mie de euro, cat costa un motor.

In concluzie, decat sa riscati sa puneti apa in motor, mai bine apelati la un serviciu de asistenta in domeniu. Suntem in anul 2018, iar costurile pentru o simpla intervenite nu sunt foarte mari, asta daca tineti intr-adevar la respectivul motor.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter