Ce reprezinta fumul de culoare alba de la esapamentul masinii tale?

Fum alb masina

O schimbare in culoarea fumului eliminat de esapamentul unei masini este, aproape sigur, semnul ca ceva s-a intamplat, ceva de o gravitate variabila. Poate fi si o acumulare a condensului, fara vreo implicatie negativa, dar poate indica, deasemeni, ca ceva nu e in regula si trebuie sa actionezi rapid.

Daca ai ajuns aici, stii cam care sunt motivele aparitiei fumului de culoare alba si, ce e mai important, ai aflat ce ar trebui sa faci pentru a rezolva situatia.

Nu uita, daca iti intretii in mod regulat masina, poti observa problemele din timp, inainte ca acestea sa escaladeze si sa devina prea costisitoare sau imposibil de remediat.

1. Fumul alb in momentul in care pornesti motorul

Daca se intampla doar cand pornesti masina, nu trebuie sa-ti faci griji. De vina este doar acumularea condensului. In cazul in care masina este una diesel, fumul de culoare alba poate insemna ca pompa de injectie nu functioneaza in parametri.

Mergi cu masina la un mecanic, verifica si, daca e cazul, repara problema. Daca te pricepi, poti verifica chiar tu pompa de injectie. In acest fel, macar afli daca ea e de vina.

2. Scurgeri ale lichidului de racire

Daca fumul de culoare alba nu dispare dupa ce ai plecat de pe loc, poate fi o scurgere a lichidului de racire. Problema nu este foarte serioasa, dar trebuie sa mergi la un mecanic si sa o rezolvi.

De obicei, apare fum alb pe teava de esapament atunci cand apa sau antigelul patrund in cilindri si motorul incearca sa le arda alaturi de combustibil. De fapt, fumul alb pe care il vezi este doar abur.

Antigelul a ajuns in cilindri pentru ca motorul s-a supraincalzit si garniturile au cedat. Cel mai bine ar fi sa opresti masina si sa verifici daca e vorba despre o scurgere.

In cazul in care raspunsul e pozitiv, trebuie sa te ocupi imediat de problema. Ai putea ramane fara lichid de racire si motorul s-ar supraincalzi instantaneu.

3. Fumul alb in functie de densitate

Fum rarefiat: Acesta poate fi ignorat. Este, cel mai probabil, urmarea unui condens pe sistemul de evacuare, mai ales daca vorbim de ceva diferente de temperatura. Nu te alarma, este un fenomen normal care va disparea destul de repede.

Exista insa si o situatie speciala: daca nu ai mai pornit masina de mult si apare acest fum de culoare alba, inseamna ca n-ai mai alimentat de mult si te sfatuim sa adaugi niste stabilizator in carburant sau sa elimini combustibilul cu totul si sa faci plinul.

Fum dens: Daca fumul este dens, poate fi o problema serioasa. Asa cum spuneam mai devreme, e posibil ca lichidul de racire sa fi ajuns in cilindri, sa ai garnituri care nu-si mai fac treaba sau chiar ca blocul motor sa fie crapat.

Mergi imediat la specialist si rezolva situatia. Mai poate aparea si cazul in care lichidul de racire se amesteca cu uleiul. Si de aceasta data, problema trebuie reparata in cel mai scurt timp.

4. Probleme cu filtrul de combustibil

Faptul ca masina ta elimina mult fum alb pe teava de esapament poate fi semnul unor probleme si mai grave. Acesta poate inseamna o defectiune a pompei de carburant sau, asa cum spuneam mai sus, probleme cu clindrii, cu garniturile sau chiar o crapatura in blocul motor. Rezolvarea unor astfel de defectiuni este costisitoare si e bine sa te apuci imediat de ea.

5. Ce trebuie sa faci cand vezi fum alb la esapament?

Nu e deloc complicat, iata cateva lucruri importante:

- opreste imediat masina si verifica nivelul antigelului. Daca e nevoie, completeteza-l sau schimba-l.
- verifica si daca acesta a ajuns in uleiul masinii. Amestecul va arata, la culoare, ca ciocolata cu lapte. Nu mai porni motorul si cheama imediat un specialist. Daca vei continua sa conduci in aceasta situatie, risti sa termini motorul, iar costurile de reparatie vor fi uriase.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter