Ce protectie anti-Covid-19 este acceptata de cei de la RAR pentru taxiuri si ridesharing

Pandemia de coronavirus (Covid-19) a afectat serios si transportul de persoane, iar clientii taxiurilor sau ale serviciilor de ridesharing prefera acum sa mearga pe jos. Totusi, exista o solutie pentru a oferi protectie anti-Covid-19 clientilor, asa ca toti soferii trebuie sa stie asta.

Ce protectie anti-Covid-19 este acceptata de cei de la RAR pentru taxiuri si ridesharing

Daca si tu esti sofer de taxi sau la o firma de ridesharing, trebuie sa stii cum sa atragi clientii si sa ii faci sa se simta cat mai bine si in siguranta. Iata cum arata protectia anti-Covid-19 ce nu are nevoie de omologare la RAR.

Ce modificari sunt interzise de RAR, in protectia anti-Covid-19

Trebuie sa stii ca RAR interzice cu desavarsire montarea panourilor fixe in autoturiems, in spatele soferului. Conform acestora, panourile pot afecta serios siguranta pasagerilor. Ganditi-va ca airbagurile tip cortina si cele din scaune nu mai functioneaza cum trebuie. Tocmai de aceea este necesara reverificarea masinii dupa montarea peretelui despartitor fix.

Citeste si: Taxe si tarife RAR. Cat costa sa efectuezi un ITP la RAR si sa obtii cartea masinii

Reprezentantii Registrului Auto Roman spun ca montajul panourilor fixe poate duce la imposibilitatea obtinerii reomologarii, iar costurile verificarilor de reomologare sunt destul de mari.

Asadar, solutia pe care o vom prezenta este cea mai rapida, dar si cea mai ieftin. Se poate monta numaidecat, iar toata lumea (inclusiv cei de la RAR) va fi fericita.

Solutia acceptata de RAR pentru protectia anti-Covid-19

Pentru ca RAR nu accepta utilizarea unui cadru solid, va trebui sa ne rezumam la panouri din materiale usoare, transparente si flexibile. Mai mult, acestea trebuie sa se prinda destul de usor, cu solutii tip Velcro sau adezive, care permit demontarea usoara atunci cand masina se dezinfecteaza sau se curata.

Este o solutie temporara si puteti utiliza si suportul tetierelor pentru fixarea sau sustinerea materialelor. O astfel de solutie nu necesita reomologarea vehiculului si nu implica modificarea cartii de identitate a vehicului (CIV).

„Avand in vedere echipamentele uzuale ale vehiculelor de fabricatie recenta, spre exemplu sistemele airbag cortina, sau dimensiunile interioare ale majoritatii autoturismelor utilizate in regim de taxi in Romania, montajul unor panouri fixe ar conduce la imposibilitatea obtinerii reomologarii. Deloc de neglijat ar fi si costurile mari implicate de verificarile de reomologare si perioada de timp necesara efectuarii testelor respective” au declarat reprezentantii RAR.

„RAR intelege necesitatea unei protecții adecvate a participantilor la trafic in această perioada, atat a conducatorilor auto, cât si a pasagerilor, motiv pentru care recomanda utilizarea unor solutii temporare usoare”. „In conformitate cu legislatia nationala, in situatia in care configuratia unui vehicul este modificata in raport cu parametrii avuti in vedere la omologare, vehiculul se supune reomologarii, fiind necesara refacerea tuturor incercarilor pentru sistemele afectate de modificare”, au explicat acestia.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter