Ce probleme au masinile Volkswagen Jetta dupa 300.000 de kilometri parcursi

Orice masina arata uzura dupa cateva sute de mii de kilometri, insa astazi am decis sa aflam ce probleme au modelele Volkswagen Jetta dupa 300.000 de kilometri parcursi. Care sunt cele mai intalnite probleme si ce trebuie sa stii despre aceste masini.

Ce probleme au masinile Volkswagen Jetta dupa 300.000 de kilometri parcursi

Samsarii aduc modele second hand care au cateva sute de mii de kilometri, iar multi dintre clienti le cumpara fara sa se gandeasca. Am decis sa aflam ce probleme au modelele Volkswagen Jetta cand trec pragul de 300.000 de kilometri si ce trebuie sa stie cei care vor sa cumpere o astfel de masina.

Cand a debutat modelul Volkswagen Jetta?

Pentru cei ce nu stiu, prima generatie Volkswagen Jetta a debutat in anul 1979 la Salonul Auto de la Frankfurt, iar de design s-au ocupat cei de la ItalDesign. Dupa cum era de asteptat, modelul imprumuta multe componente de la VW Golf. Prima generatie a fost produsa intre anii 1979 si 1984.

Citeste si: La cati kilometri se rupe, de fapt, distributia masinilor Volkswagen: Golf, Passat sau Jetta

Cea de-a doua generatie a fost prezentata in anul 1984, iar productia a continuat pana in 1991. Succesul a continuat, iar VW Jetta a luat titlul de cea mai bine vanduta masina europeana in America de Nord.

A treia generatie a abandonat numele de Jetta pe piata din Europa, iar noul model care a debutat in anul 1992 s-a numit VW Vento. Productia modelului s-a terminat in anul 1999, atunci cand a debutat cea de-a patra generatie.

A cincea generatie, cea despre care vom vorbi astazi, si-a facut debutul in anul 2005, la Salonul Auto de la Los Angeles. Productia a continuat pana in anul 2011, iar compania a construit modelul in Mexic, China si Africa de Sud.

Ce probleme are Volkswagen Jetta dupa 300.000 de kilometri?

In primul rand, vom arunca o privire peste problemele pe care posesorii de astfel de automobile le raporteaza pe forumuri. Conform acestora, motoarele 1.4 TSI (benzina – 122 cp) au distributie pe lant, ceea ce inseamna ca te vei lovi de problemele legate de intinzatorul lantului de distributie. Asigura-te ca il verifici la fiecare 50.000 de kilometri rulati.

Motoarele 1.4 TSI care ofera 140, 160 sau 170 de cai putere vin cu celebrul compresor mecanic (twincharger), dar si cu o turbina, asa ca problemele sunt destul de mari. Mai intai, turbina va ceda in timp, iar compresorul care este legat de pompa de apa se strica si el, urmand sa ai probleme si cu pompa.

Motorul 1.6 MPI si ai sai 102 cai putere a fost destul de popular, pentru ca era singura varianta in care se putea monta o instalatie GPL. Totusi, posesorii de astfel de motoare au raportat probleme cu bobinele de inductie, dar si cu consumul excesiv de ulei.

Versiunea FSI (116 cp) a motorului de 1.6 litri este ceva mai fiabil, insa daca vrei un motor cu care nu o sa ai probleme, te sfatuim sa optezi pentru cel 2.0 FSI (150 cp). Versiunea TSI (200 cp) a motorului de 2.0 litri este ceva mai puternica, insa te vei lovi de consumul exagerat de ulei.

Motoarele diesel sunt si ele problematice, asa ca ar fi bine sa te feresti de „vestitul” 1.6 TDI (105 cp) care are probleme cu supapa EGR, injectoare si filtrul de particule.

Daca vrei un motor diesel cu adevarat fiabil, opteaza pentru 1.9 TDI (105 cp), pentru ca acesta nu te va lasa la greu. Totusi, dupa cateva sute de mii de kilometri rulati, ar trebui sa ai grija la axa cu came.

Un diesel mai mare, adica 2.0 TDI (140 cp), va arata probleme legate de volanta cu masa dubla si ambreiaj.

In rest, amintim problemele legate de ABS, pe care le-am vazut si la Volkswagen Golf 5, chederele de la usi, dar si cu transmisiile automate (DSG) si vestitul mecatronic. Afla si daca merita sa cumperi un Volkswagen Arteon!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
Mercedes-AMG E 63 S T-MODELL: RIVAL PENTRU AUDI RS6?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter