Ce probleme are o masina care este tinuta in parcare si este folosita foarte putin

Atunci cand nu folosim masina pentru mai mult timp si o tinem in parcare, apar diverse probleme. Iata ce trebuie sa stii despre masinile care sunt nemiscate sau folosite foarte putin.

Ce probleme are o masina care este tinuta in parcare si este folosita foarte putin

Trebuie sa intelegi ca e recomandat sa conduci masina, doar de-asta ai cumparat-o, corect? Nu o tine ca pe un bibelou sau ca pe un obiect pe care il pastrezi de bun, pentru ca risti sa pierzi banii pe care i-ai dat pe ea. Nu uita ca orice masina se devalorizeaza, asta daca nu vorbim despre o editie limitata.

Sistemul de franare este cel mai afectat

Revenind la componentele care se strica atunci cand masina nu este miscata, incepem cu frana de mana. Daca o sa lasi frana de mana trasa in timp ce masina sta in parcare cu lunile, risti ca arcurile acesteia sa rugineasca, asa ca vor ramane intinse sau se vor bloca. Blocate vor ramane si placutele de frana, asa ca este indicat sa nu tragi frana de mana atunci cand lasi o masina sa stea pentru mult timp.

Citeste si: 4 motive pentru care ar trebui sa-ti parchezi intotdeauna masina la umbra

Si etrierele vor avea de suferit, pentru ca rugina se va acumula si va manca etrierul pana cand va fi nevoie sa il inlocuiesti. Bineinteles, si discurile de frana vor fi afectate, asa ca daca nu vei folosi masina o sa treci pe lista cu piese de schimb si un nou set de discuri.

La fel se intampla si cu anvelopele, care vor imbatrani si in timp vor crapa. Pierderile de presiune afecteaza si ele forma anvelopelor, asa ca ar trebui sa te asiguri ca ele au mereu presiunea optima.

Ce componente se strica atunci cand nu miscam masina?

Garniturile fabricate din cauciuc sunt si ele afectate, pentru ca nu primesc ulei, nu sunt lubrifiate si ajung sa crape din cauza timpului. Caldura sau temperaturile sub 0 grade sunt de asemenea factori importanti si vor accentua imbatranirea prematura a garniturilor.

Instalatia de aer conditionat este si ea afectata pentru ca garniturile nelubrifiate vor crapa, iar freonul se va evapora.

Diferentele de temperatura afecteaza si partea electrica a masinii, mai ales releele. Atunci cand o masina sta pe loc, condensul isi face aparitia, iar partea electrica este cea mai afectata de aceste schimbari, oxidarea apare si releele se deterioreaza.

Pompa de apa este si ea afectata, pentru ca in ea ajung si antigelul, rugina sau alte reziduuri. Toate acestea se intaresc si blocheaza bunul mers al pompei de apa.

Daca tot am vorbit de antigel, aducem in discutie si termostatul, fara de care nu putem circula fara riscuri. Daca antigelul ramane blocat in termostat, acesta poate ramane blocat in pozitia inchis sau deschis, iar motorul risca sa fiarba.

Nu uitati si de vopseaua masinii. De multe ori masinile sunt lasate parcate sub copaci, iar seva cazuta din acestia afecteaza vopseaua si o matuiesc. Daca vrei sa protejezi cat de cat masina, nu uita sa folosesti o husa de protectie.

Dupa cum vedeti, lista cu probleme este destul de lunga. Sfatul nostru este sa miscati masina cat de des puteti, pentru ca veti pierde si mai multi bani!

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
10 DOTARI COMPLET INUTILE PENTRU MASINI
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter