Ce inseamna Stage 1, Stage 2 si Stage 3 atunci cand vorbim de tuning auto?

Nu este prima data cand vorbim despre chip tuning si sigur nu va fi nici ultima. Multi soferi recurg la aceasta metoda pentru a mari puterea motorului, insa nu multi stiu ce inseamna Stage 1, Stage 2 si Stage 3 atunci cand vorbim de tuning auto.

Ce inseamna Stage 1, Stage 2 si Stage 3 atunci cand vorbim de tuning auto?

Multi dintre soferi aleg chip tuning-ul pentru a mari puterea motorului, insa nu multi stiu ce inseamna Stage 1, Stage 1 si Stage 3 atunci cand vorbim despre tuning auto. Iata ce trebuie sa stii despre aceasta metoda de a-ti face masina mai puternica si ce trebuie sa eviti.

Ce este, de fapt, chip tuning?

Daca inca nu stii, iti spunem ca operatiunea de remapare/modificare software, se refera la optimizarea parametrilor calculatorului ce este responsabil cu controlul unei masini.

Citeste si: Care este diferenta dintre un filtru de aer sport si unul normal

Fiecare automobil oferit de producatori vine si cu un calculator de motor, adica acel ECU, care are un software de control oferit standard. Puterea motoarelor este de multe ori limitata prin acel software, pentru ca reprezinta metoda producatorilor de a obtine mai multi bani, folosind aceleasi componente.

Nu e un secret ca multe dintre masinile oferite de un producator folosesc acelasi motor, dar puterea este crescuta cu ajutorul unui software. Este si cazul Volkswagen, care la motorul 2.0 TDI oferea 110 cai putere, iar acum acelasi motor ofera 200 cp. Costurile de dezvoltare scad, iar acest lucru mareste profiturile companiilor producatoare de automobile.

Ce inseamna Stage 1, Stage 2 si Stage 3 atunci cand vorbim despre tuning auto?

Daca ai decis sa faci un chip tuning pentru masina ta, cu siguranta firma la care ai apelat ofera mai multe niveluri de putere, adica Stage 1, Stage 2 si Stage 3. Totusi, ce inseamna acest lucru cand vorbim despre tuning auto?

Atunci cand se specifica Stage 1, acest nivel reprezinta cresterea minima de putere si cuplu pe care o poti face la un motor, adica aproximativ 15-20%. In general, este recomandata soferilor care nu vor performante deosebite, dar care cauta un plus de sportivitate pentru masina lor.

Stage 2 este o optimizare software care ofera o crestere de putere de aproximativ 25-35%. Cei care opteaza pentru o astfel de operatiune sunt soferii care au un stil de condus sportiv si care vor sa imbunatateasca destul de mult performantele masinii pe care o conduc. Aceasta modificare nu implica nicio modificare de ordin fizic.

De asemenea, soferii care aleg Stage 2, mai modifica si admisia masinii, evacuarea si intercooler-ul, pentru a putea oferi o acceleratie constanta cat mai mult timp. La Stage 2, turbina masinii nu se modifica!

Stage 3 include modificarile de la Stage 2, la care se adauga o modificare pentru turbina si galerie de evacuare, injectoare pentru a se asigura un debit suficient de combustibil, o noua pompa de benzina, dar si un boost controler pentru a putea regla presiunea din turbina.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter