Ce inseamna optiunea Webasto la masinile Audi si la ce ajuta ea, de fapt

Pentru ca toti soferii trebuie sa stie, am decis sa explicam ce inseamna optiunea Webasto la masinile Audi. La ce ajuta, de fapt, aceasta optiune si de ce este extrem de folositoare?

Ce inseamna optiunea Webasto la masinile Audi si la ce ajuta ea, de fapt

Webasto este una dintre cele mai interesante optiuni care pot fi montate pe o masina, asa ca toti soferii trebuie sa stie ce este exact. Iata ce inseamna optiunea Webasto las masinile Audi si la ce ajuta ea.

Modelele mai noi de masini vin cu aceasta optiune echipate din fabrica, asa ca nu mai este nevoie sa platesti suplimentar. Insa, acest sistem se poate monta si pe un model de masina mai veche, pentru ca toti soferii sa se poata bucura de ea.

Ce este Webasto?

Ei bine, Webasto este o companie din Germania care a fost fondata in anul 1901 si in prezent este cea mai mare companie care produce sisteme de incalzire auxiliara pentru automobile.

Citeste si: Ce inseamna, de fapt, S Line, S sau RS la marca Audi. Care este adevarata semnificatie

Cu toate ca a fost fondata in anul 1901, abia in anul 1955 a fost scos pe piata primul sistem de incalzirea auxiliara, iar asta se intampla doar pentru autobuze. In anul 1960, sistemul a fost disponibil si pentru masinile mici. Primul model de masina care a fost dotat cu un astfel de sistem de incalzire auxiliara a fost Porsche 356.

Dupa cum spuneam, masinile moderne vin cu aceasta optiune echipate din fabrica, insa cei ce vor sa isi echipeze un model mai vechi, o pot face fara nicio problema.

Pentru cei ce nu stiu, acest sistem se mai numeste „sirocou”. Totusi, daca nu vreti sa va echipati masina cu un sistem Webasto, trebuie sa stiti ca exista si alte companii care produc astfel de sisteme, cum ar fi Eberspacher sau Airtronic.

Cum functioneaza un sistem de incalzire auxiliara pe masinile Audi?

In primul rand, trebuie sa stiti ca acest sistem este folosit in anotimpul rece si are rolul de a incalzi mai rapid motorul si lichidul de racire, pentru a putea produce aer cald pentru incalzirea habitaclului.

Sistemele de incalzire auxiliara se pot programa digital, folosind o telecomanda, chiar si cu motorul oprit. In mai putin de 5 minute, aceste sisteme pot aduce antigelul la o temperatura normala, adica cea de functionare normala a motorului. Mai mult, Webasto se poate programa folosind aplicatia dintr-un smartphone.

Bineinteles, un sistem de incalzire auxiliara se poate folosi pe motoare diesel, dar si pe motoare pe benzina. De exemplu, un motor diesel poate fi adus la temperatura optima de functionare in doar 5 minute de la pornirea motorului.

Un sistem de incalzire auxiliara pentru masina poate fi de 2 feluri: stationare, paralele sau automate. Sistemele de incalzire auxiliara stationare sunt cele despre care am vorbit pana acum, iar cele paralele se gasesc de multe ori doar la motoarelele diesel. Ce trebuie sa stim este ca sistemele paralele pornesc in acelasi timp cu motorul, nu inainte, si il pot aduce pe acesta la temperatura optima de functionare in doar 5 minute. Odata ce s-a atins aceasta temperatura, sistemul de incalzire auxiliara se opreste automat.

Webasto functioneaza destul de simplu. Sistemul foloseste combustibilul din rezervorul masinii care este aprins intr-o camera etansata si foarte bine izolata, iar antigelul este incalzit pentru a fi trecut apoi prin radiatorul aerotermei. Aerul din interiorul masinii dumneavoastra va fi incalzit, asa ca nu veti mai simti frigul dintr-o masina inghetata intr-o dimineata din anotimpul rece. Bineinteles, si motorul este incalzit, asa ca nu mai vorbim despre aceeasi uzura.

Ce consum are un sistem de incalzire auxiliara Webasto?

Atunci cand vorbim despre consum, trebuie sa stiti ca un sistem de incalzire auxiliara Webasto poate consuma in jur de 0.6-1 l pentru o ora de functionare la capacitate maxima. Daca facem un calcul simplu in care tinem acest sistem pornit timp de 10 minute in fiecare dimineata, asta inseamna un maximum de 0.2 l.

Nu este deloc mult si trebuie sa intelegeti ca imbunatateste extrem de mult confortul dumneavoastra, dar in acelasi timp are grija si de motorul masinii pentru ca se evita uzura acestuia.

Un alt aspect este ca masina dumneavoastra nu va mai consuma atat de mult ca atunci cand porniti motorul intr-o dimineata rece de iarna. De ce? Ei bine, pentru ca utilizand un sistem de incalzire auxiliara veti porni un motor aflat la temperatura optima de functionare, asa ca acesta nu va mai consuma atat de mult. Vestea buna este ca nu doar consumul de combustibil scade, ci scad si emisiile de noxe.

Cum se poate folosi pe o masina ce nu a oferit aceasta optiune din fabrica?

Nimic mai simplu, iti poti monta si tu un astfel de sistem pe masina ta daca aceasta este un model mai vechi si nu a venit echipata din fabrica. Montarea se poate face la un service specializat, nu incercati singuri acasa!

Pretul unui astfel de sistem poate varia de la cateva sute de euro la cateva mii, iar asta depinde de tipul sistemului de incalzire auxiliara pe care vrei sa il alegi. Desigur, puteti monta acest sistem cam pe orice tip de masina, dar si pe o duba, un camion sau chiar un autobuz.

Asadar, puteti uita de diminetile reci in care porneai masina inghetata si plina de zapada sau gheata. Cu un sistem de incalzire auxiliara va veti urca intr-un automobil cu habitaclul deja incalzit, dar si cu zapada sau gheata topita de pe caroserie. Afla si care sunt piesele ce ingheata cel mai rapid iarna la o masina.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter