Ce inseamna lane assist si cat ajunge sa coste o astfel de optiune

Atunci cand vine vorba de sisteme de siguranta, cu totii vrem sa le avem pe toate pe masinile noastre, chiar daca uneori nu stim ce fac cu exactitate. Asa ca, ne-am decis sa aducem in discutie sistemul lane assist. Ce face si cat costa o astfel de optiune?

Ce inseamna lane assist si cat ajunge sa coste o astfel de optiune

Masinile moderne ofera o multitudine de sisteme de siguranta, atat de multe incat unele dintre ele nu stim exact ce pot face pentru noi si cum ne pot salva viata.

Astazi aducem in discutie sistemul lane assist. Multi dintre soferi nu stiu exact cu ce ne poate ajuta un astfel de sistem si de ce este atat de important. Totusi, trebuie sa stim si cat costa o astfel de optiune pe cele mai noi modele de autoturisme.

Ce face sistemul lane assist pentru o masina si soferul ei?

Sistemul lane assist monitorizeaza pozitia masinii pe sosea. Stim cu totii ca majoritatea accidentelor se intampla de la neatentia soferilor, de la faptul ca acestia sunt obositi sau distrasi de telefon, atunci cand se afla la volan.

Citeste si: Iata tot ceea ce trebuie sa stiti despre airbag-urile masinii voastre!

Ei bine, sistemul lane assist a fost facut sa previna astfel de accidente si de fiecare data cand soferul nu este atent si masina iese de pe banda sa, emite un semnal pentru a face soferul atent (scaunul sau volanul vibreaza; sunt emise semnale auditive) sau, in cazul modelelor recente de masini, traiectoria este corectata automat. Ati citit bine, volanul se misca automat si traiectoria este corectata de sistemul lane assist.

Sistemul foloseste o multime de senzori sau o camera cu unghi foarte larg si este, de obicei, activ la viteze de peste 65 km/h.

Totusi, exista si mici probleme cu acest sistem. Soferii care „uita” sa foloseasca semnalizarea pot fi incurcati de lane assist, deoarece acesta functioneaza perfect cand cel ce se afla la volan foloseste sistemul de semnalizare a directiei. Astfel, lane assist nu mai preia controlul volanului si stie sigur ca soferul are intentia de a schimba banda de mers.

Cand a debutat sistemul lane assist?

Primul sistem lane assist a fost dezvoltat de compania americana Iteris si a fost folosit de soferii de TIR ai modelelor Mercedes-Benz Actros, inca din anul 2000.

In anul 2001, Nissan a inceput sa ofere acest sistem pe modelele Clima, vandute in Japonia. Anul 2002 i-a facut si pe cei de la Toyota sa introduca acelasi sistem pe modelele Caldina si Alphard, vandute tot in Japonia. In anul 2003, Honda a introdus sistemul lane assist pe modelul Inspire, bineinteles ca tot in Japonia.

Ce producator a introdus sistemul lane assist pentru prima data in Europa?

Citroen, a devenit primul producator care a oferit sistemul lane assist in Europa. Modelele pe care era disponibil au fost C4, C5 si C6. Sistemul folosea senzori cu infrarosu, iar soferii erau anuntati ca au depasit banda de rulare prin intermediul unor vibratii din scaun.

Audi au inceput si ei sa ofere sistemul lane assist pentru prima data in anul 2007, pe modelul Q7. In anul 2008 si BMW a inceput sa ofere sistemul pe Seria 5 (E60) si Seria 6. La Volvo, sistemul a debutat pe modelele S80, V70 si XC70, tot in anul 2008. Mercedes-Benz nu se putea lasa mai prejos si au oferit si ei sistemul lane assist in anul 2009.

Ce pret are o astfel de optiune?

Cand vorbim despre sistemul lane assist, costurile sunt de cateva sute de euro atunci cand este selectat ca si optiune. Totusi, preturile depind si de producator. Daca producatorul ofera un sistem mai dezvoltat, pretul poate creste.

Totusi, numarul producatorilor care ofera sistemul lane assist standard a inceput sa creasca, ceea ce inseamna ca il vom vedea din ce in ce mai mult pe automobilele ce vor fi oferite in viitor. Mai nou, producatorii se pregatesc sa ofere airbag-uri exterioare pentru modelele lor!

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE MASINI DETINE LEBRON JAMES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter