Masina nu mai trage si consumul a crescut! Afla care este solutia ce rezolva problema!

Masina nu mai trage si consumul a crescut! Afla care este solutia ce rezolva problema!

Decarbonizarea motorului nu este atat de “alien” precum suna. La baza este un procedeu benefic pentru motorul masinii dumneavoastra. De cate ori nu ati simtit ca masina trage mai greu, pare infundata, dar niciun martor nu vi s-a aprins?

De cate ori nu ati sesizat ca masina pare ca tuseste atunci cand porneste si seamana cu un fumator inrait care are plamanii plini de tutun? V-ati pus vreodata intrebarea „Ce pot sa fac in aceasta situatie daca niciun senzor nu este aprins?” 

Foarte multi soferi nu au auzit de decarbonizarea motorului. Ce e drept, nu e ceva peste care sa dai zilnic si nu trebuie sa ne invinuim sau sa spunem ca suntem niste soferi nepriceputi. Lucrurile se intampla, noutatile de invata pe parcurs, iar tehnologia auto se dezvolta chiar in momentul in care cititi acest articol. 

Citeste si: Cum sa conduci eficient o masina diesel

1. Ce inseamna decarbonizare?

In primul rand, trebuie sa pornim de la faptul ca din cauza conditiilor actuale de mers, dar si din cauza tehnologiilor moderne – Stop&Go – motoarele acumuleaza carbon. Alte motive pentru acumularea carbonului ar mai fi combustibilul, limitatoarele de viteza atat fizice, cat si cele tip semn de circulatie, dar si stilurile de condus.

Nu locuim intr-un oras care sa ne permita sa nu avem grija masinii, mai ales cu multitudinea de gropi si cu aglomeratia care ne inghite pe zi ce trece. Asa ca masina noastra sufera, iar noi odata cu ea pentru ca trebuie sa scoatem multi bani din buzunar atunci cand mergem in service.

Revenind la decarbonizare, o explicatie mai clara ar fi ca aceast procedeu ajuta la curatarea motorului, supapelor, senzorilor, prin spalarea cu hidrogen. Vom vedea mai tarziu care este procesul exact. 

2. Cum se manifesta carbonizarea motorului?

Calamina se depunde pe supape, senzori sau componente ale motorului si cauzeaza:

  • Cresterea consumului;
  • Motorului nu mai trage si este lenes, chiar daca bagi piciorul in acceleratie;
  • Fluctuatii la ralanti.

Eu am trecut prin asta si dupa o vizita in service am aflat ca supapa EGR este infundata si motorul refuza sa mai traga cum trebuie. Mai poti avea filtrele DPF infundate, dar si turbocompresoarele murdare.

Mie mi s-a aprins martorul motor si am dus imediat masina in service. Dupa ce am aflat ca EGR-ul este infundat, iar bujiile trebuiesc schimbate, am lasat masina pentru reparatie. In ziua in care mi-au rezolvat problema am fost acolo si m-am ingrozit putin: supapa EGR era plina de calamina. Si cand spun plina, nu exagerez.

3. Ce este calamina?

Conform DEX, CALAMÍNA, calamine, s. f. Reziduu de carbune provenit din arderea combustibilului intr-un motor cu ardere interna, care se depune pe pereti, pe bujii etc., provocand perturbatii in functionarea acestuia. – Din fr. calamine.

Calamina este o substanta pastoasa si murdara care se poate depune pe supapa EGR, pe bujii, senzori sau sonde. Daca va intrebati cum se simte calamina asta pe motor din scaunul soferului, am sa va spun ca o sa aveti impresia ca impingeti masina ca sa mearga si pare ca tuseste sau se ineaca.

4. Cum se face decarbonizarea motorului?

Pe admisie se introduce hidrogen lichid prin procedeul de injectare. In momentul in care este injectat in admisie, hidrogenul devine gaz si merge pana in camera de ardere a motorului. Acolo lucreaza si ajuta la efectuarea unei arderi complete si face ca temperatura din camera de ardere sa creasca. Daca temperatura creste, depunerile se dizolva si sunt eliminate prin sistemul de evacuare.

5. Cum imi dau seama ca a functionat?

Nu poti sa masori valorile inainte si dupa, dar poti sa vezi cum se comporta masina ta inainte si dupa. Cu siguranta motorul va fi mai silentios, consumul o sa scada, masina o sa traga mai bine si nu vei mai avea fluctuatii la ralanti.

Te-ar mai putea interesa:

Ce trebuie sa stiti despre antigel?

Esti soferita? Iata patru situatii in care te poti descurca singura!

VIDEOCLIPUL ZILEI