Ce este unghiul de fuga si de ce trebuie reglat dupa ce iti schimbi diferite piese la masina

Atunci cand alegi sa faci schimbul de anvelope sau iti schimbi diferite piese la masina, este necesar sa faci si geometria masinii. Iata ce este unghiul de fuga si de ce trebuie reglat dupa ce faci anumite schimburi de piese la automobilul tau.

Ce este unghiul de fuga si de ce trebuie reglat dupa ce iti schimbi diferite piese la masina

Tot timpul auzim despre unghiul de fuga al rotilor si ca acesta trebuie reglat de fiecare data dupa ce iti schimbi diferite piese la masina. Insa, nu multi soferi stiu ce este acela un unghi de fuga si de ce geometria masinii este esentiala.

Ce este unghiul de fuga al unei masini?

Ei bine, nu o sa iti dam explicatii stiintifice, dar o sa iti dam niste exemple pe care sigur le-ai intampinat candva cu masina ta. Atunci cand tii volanul masinii drept, insa masina trage stanga sau dreaptam inseamna ca unghiul de fuga nu este aliniat.

Citeste si: Cum stiu daca anvelopele mele trebuie sa fie echilibrate?

Rotile masinii trebuie sa fie paralele, iar gradul de inclinare fata de centrul masinii nu trebuie sa existe. Iti vei da seama daca unghiul de fuga este nealiniat daca directia masinii nu este stabila, daca volanul nu revine pe centru dupa ce virezi sau daca anvelopele masinii tale nu sunt tocite uniform.

Unghiul de fuga este vizibil daca o sa privesti roata masinii din lateral si unesti cu o linie imaginara rotula superioada cu cea inferioara. Unghiul dintre aceasta linie si verticala se numeste unghi de fuga.

De fiecare data cand o sa schimbi anvelopele masinii, dai intr-o groapa mai serioasa, lovesti o bordura sau inlocuiesti piese de directie ori de suspensie, trebuie sa stii ca este nevoie sa faci

De ce este necesara geometria rotilor pentru masina ta?

Trebuie sa stii ca geometria rotilor este responsabila cu directia de rulare liniara a automobilului tau. Dupa ce faci aceasta operatiune, rotile devin paralele intre ele si perpendiculare pe suprafata de rulare. Bineinteles, geometria masinii se face in conformitate cu valorile indicate de constructorul masinii tale.

Nu confunda geometria masinii cu echilibrarea rotilor, pentru ca este ceva diferit. Echilibrarea rotilor asigura circularitatea miscarii de rotatie, iar in acest fel se evita vibratiile volanului la viteze mari. Geometria asigura alinierea paralela a rotilor si perpendiculara pe carosabil.

Masina ta are nevoie de o geometrie a rotilor atunci cand volanul trage stanga sau drepta, anvelopele sunt uzate neuniform, rotile au fost lovite intr-o groapa sau intr-o bordura, ai schimbat o componenta a sistemului de directie sau de suspensie, ai incarcat masina si ai mers cu ea asa o distanta mare sau ai montat un set de roti care are diametrul diferit fata de cele cu care masina a fost dotata din fabrica.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter