Cauzele pentru care sistemul de franare cedeaza! Tu le stiai?

Cauzele pentru care sistemul de franare cedeaza! Tu le stiai?

Franele reprezinta cel mai important sistem al automobilului nostru, in special datorita sigurantei pe care il ofera. Din acest motiv, exigenta in efectuarea controalelor de catre personalul RAR este foarte ridicata.

Defectiunile aparute la franele masinii pot cauza probleme serioase atat pentru participantii la trafic, cat si pentru soferi. Acestea apar din diferite cauze si se manifesta diferit. Problema ovalizarii rapide a discurilor este cea mai des intalnita problema. Aceasta este cauzata de cele mai multe ori de proasta calitate a materialelor din care sunt confectionate acestea.

Dupa efectuarea unui schimb si parcurgerea unui anumit numar de kilometri apare un tremurat la frana. Cel mai recomandat este ca inlocuirea propriu-zisa a acestora sa se faca cu niste piese originale sau cel putin cu unele recomandate de producator.

Din cauza aliajelor eco folosite de diferiti producatori aftermarket, discurile cedeaza extrem de repede din cauza temperaturilor mari. Ce se intampla de fapt? Din cauza faptului ca materialele sunt de proasta calitate, discurile cedeaza la trecerile bruste de temperatura. De exemplu, fiind incinse, in contact cu apa rece (balti, gropi) discurile se ovalizeaza, iar vibratiile transmise in volan sunt semnele ce indica necesitatea schimbului acestora, intrucat discurile nu mai sunt eficiente.

Tremurul din volan poate surveni atat cauzei prezentate mai sus (ovalizare, deformare), cat si din cauza altor factori. Astfel, strangerea slaba a etrierelor pe fuzeta este o alta cauza pentru care ar putea aparea vibratia la franare. La fel si reglarea defectuoasa a franelor sau echilibrarea proasta a rotilor.

Ce facem daca ramanem fara frane sau daca intalnim fenomenul de frana moale? Acest detaliu era un lucru foarte comun la masinile fabricate sub anul 2000. Un zgomot relativ puternic, ca un pocnit, era semnul ca o conducta s-a spart, iar lichidul de frana s-a scurs pe carosabil, lucru deloc placut pentru soferul care apasa pedala complet si frana nu vrea sa functioneze.

O situatie similara se mai intampla si astazi cand are loc scaderea presiunii din sistem. Acest fenomen apare din noua motive: lipsa lichidului de frana sau fierberea acestuia. Franele nu dispar complet, insa devin foarte ineficiente. Situatia apare cel mai des, chiar si la masinile noi, cand coboram pante lungi si folosim frecvent frana.

De exemplu, pentru prevenirea fenomenului este indicat sa verificam periodic starea intrucat la o fierbere a lichidului de frana apar bule de aer in sistem, lucru ce duce la ineficienta intregului ansamblu. O coborare pe Transfagarasan poate aduce aceasta experienta cu brio.

Pe langa cele mentionate mai sus, la sistemul de franare mai pot fi intalnite probleme ce sunt cauzate de spargerea placutelor sau a discurilor de frana, lucru ce apare pe fondul utilizarii excesive a acestora.

Tot din motivul utilizarii excesive si corodarii pot aparea blocajele, din acest motiv, repet, revizia completa a sistemului de franare este un alt serviciu absolut necesar, mai ales daca tinem la siguranta noastra.

VIDEOCLIPUL ZILEI