Cat de des trebuie sa reincarci masina cu freon?

Ti s-a intamplat si tie ca aerul conditionat sa iti dea batai de cap exact atunci cand aveai nevoie? Atunci fii atent la aceste semne. S-ar putea sa fie nevoie de reincarcarea masinii cu freon.

Cat de des trebuie sa reincarci masina cu freon

Atunci cand aerul conditionat nu functioneaza cum ar trebui, exista doua solutii. Fie sa curatati instalatia de aer conditionat, fie apelati la reumplerea cu freon.

Cum iti dai seama ca instalatia de aer conditionat e defecta: debitul de aer este scazut, temperatura aerului nu este suficient de mica, sistemul AC este zgomotos, scade presiunea agentului refrigerant sau instalatia are un miros greu.

In general, pentru a scapa de mirosul neplacut, se poate utiliza un spray special de curatare, care se pune pe canalul de scurgere a condensului sau prin zona filtrului de polen care se da jos. Totodata, filtrul de polen sau de carbon trebuie schimbat periodic, deoarece se imbacseste destul de repede, mai ales daca circuli mult prin praf.

Problema mai des intalnita este insa scaderea presiunii agentului refrigerant sau chiar golirea completa a acestuia. 

Cat de des trebuie sa reincarcam masina cu freon? Cel putin de doua ori pe an, atunci cand pregatim instalatia pentru sezonul cald sau rece, dar si cand apar una dintre problemele enumerate mai sus.  

Ce trebuie sa stii despre freon

La inceputul anilor ’9, refrigerantul R-12 a fost interzis din cauza toxicitatii transmise in atmosfera si inlocuit cu un nou agent frigorific, R-134A, mult mai ecologic. Chiar si asa, s-a demonstrat ca reprezinta un pericol pentru natura, avand un potential substantial de a mari incalzirea globala.

R134A are GWP-ul de 1430, in timp ce guvernele americane si europene solicita utilizarea unui agent frigorific cu un potential de incalzire globala (GWP) mai mic de 150.

La 1 ianuarie 2017, orice vehicul nou care utilizeaza un agent frigorific cu un GWP mai mare decat 150 este interzis in Uniunea Europeana.

Freonul eco R1234yf este un agent frigorific sintetic HFO, dezvoltat in comun de DuPont si Honeywell ca succesor al refrigerantului R134a pentru instalatiile de climatizare pentru automobile.

R1234yf este ultra-scazut, cu un rating mai mic de 1, de aceea, prin utilizarea sa nu exista niciun pericol pentru stratul de ozon pentru ca nu contine clor. In plus, poate fi utilizat pentru toate tipurile de masini. 

Un dezavantaj ar fi faptul ca freonul eco este mai usor inflamabil. 

Aflati mai multe detalii despre reincarcarea masinii cu freon din videoclipul de mai jos. 

Newsletter

Whatsapp