Care sunt, de fapt, piesele ce se strica cel mai repede la Dacia Logan

Dacia Logan este una dintre cele mai populare alegeri pe piata din Romania, dar asta nu inseamna ca este si cea mai buna. Iata care sunt piesele care se strica cel mai repede la un Logan.

Care sunt, de fapt, piesele care se strica cel mai repede la Dacia Logan

Fara nici cea mai mica indoiala, modelele Dacia se bucura de cea mai mare popularitate pe piata auto din tara noastra, soferii romani preferand sa cumpere niste masini fiabile oferite la preturi accesibile. Drept urmare, nu este de mirare ca Dacia Logan este unul dintre cele mai intalnite modele pe strazile din tara noastra. Oricat de fiabile ar fi, si Daciile Logan se confrunta la un moment dat cu probleme de ordin tehnic. Haideti sa aflam impreuna care sunt primele piese care pica la o Dacia Logan!

Uzura masinii nu poate fi impiedicata de niciun sofer, oricata grija ar avea de masina pe care o conduce. Bineinteles, stilul de condus al fiecaruia conteaza atunci cand vorbim despre gradul de uzura al masinii, la fel ca numarul de kilometri pe care o masina il parcurge. Totodata, mai este vorba chiar si de noroc! Insa, mai devreme sau mai tarziu, orice masina se va confrunta si cu anumite probleme de ordin tehnic.

Ce piese se strica cel mai repede la un Logan diesel?

Masinile diesel sunt ceva mai problematice atunci cand vorbim despre primele piese care pica, atentia noastra trebuind acordata mai multor piese. Spre exemplu, galeria de admisie trebuie verificata cu atentie, aceasta putand fi doar inlocuita in cazul in care sunt semnalate probleme. Din cauza faptului ca motorina este considerata inferioara benzinei, valva EGR se obstructioneaza mai mult la diesel, ceea ce inseamna ca are nevoie de o atentie speciala din partea noastra.

Citeste si: La cati kilometri se rupe, de fapt, distributia la Dacia Logan

O ingrijire speciala o merita si filtrul de particule, care este un filtru mecanic ce retine in interiorul sau pana la 90% din particulele de carbon si de cenusa prezente in gazele de evacuare ale motoarelor diesel. De asemenea, si sistemul de injectie se poate confrunta cu probleme in cazul masinilor diesel, primele semne fiind legate de scaderea puterii, mersul greoi in sarcina sau o accelerare mai slaba.

Nu in ultimul rand, in aceasta categorie a pieselor ceva mai sensibile trebuie sa includem si pompa de inalta presiune. Suprasolicitarea acestei pompe poate fi cauzata de impuritatile motorinei, de cantitatea de apa din motorina, de filtrul de motorina care nu a fost schimbat la timp sau de impuritatile din motorina, care pot determina deteriorarea componentelor sistemului de injectie.

Piesele care se strica primele la o Dacia Logan pe benzina

Pompa de benzina este prima piesa pe care o aducem in discutie in acest sens, aceasta avand rolul de a absorbi benzina din rezervor si de a o trimite pe conductele de legatura cu carburatorul, rampa injectoarelor sau la bateria de filtre. Important de mentionat este si ca pompele de combustibil au si filtre de combustibil, care retin impuritatile din rezervor.

Mergem mai departe si vorbim despre bobina de inductie, care este un transformator de curent, care transforma curentul de joasa tensiune de 6V sau 12V in curent de inalta tensiune. In cazul in care rezistenta electrica a circuitului este mica, la turatii mici ale motorului, curentul creste si are loc supraincalzirea bobinei.

Sonda Lambda este o alta piesa asupra careia trebuie sa fiti atenti! Mai exact, vorbim despre un senzor care masoara nivelul de oxigen din gazele evacuate. Este un senzor extrem de important pentru functionarea catalizatorului, care nu isi efectua activitatea sa normala de curatare. Conform specialistilor, acest senzor trebuie verificat la fiecare 2-3 ani de functionare a masinii sau la fiecare 30.000 de km parcursi.

Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter