Care sunt, de fapt, diferentele intre cauciucurile runflat si cele normale

Anvelopele reprezinta una dintre cele mai importante parti ale automobilului, asa ca soferii ar trebui sa stie destul de multe despre ele. Am decis sa vedem care este diferenta dintre cauciucurile runflat si cele normale.

Care sunt, de fapt, diferentele intre cauciucurile runflat si cele normale

Anvelopele masinii tale sunt foarte importante pentru siguranta pe care ti-o ofera, asa ca trebuie sa le inspectezi periodic. Totusi, soferii trebuie sa cunoasca mai multe despre acestea asa ca am decis sa vedem care sunt diferentele dintre cauciucurile runflat si cele normale.

Cand au aparut primele anvelope?

Daca studiem un pic istoria, vom vedea ca John Boyd Dunlop a fost persoana care a patentat primul concept de cauciucuri. Totusi, Dunlop a proiectat cauciucul deoarece drumurile cu piatra cubica si gropi ii provocau dureri de cap fiului sau de numai 10 ani, atunci cand acesta se plimba cu tricicleta sa.

Citeste si: Ce sa alegi pentru sezonul urmator, anvelope de vara sau all season?

In anul 1920 a fost inventat cauciucul sintetic, iar inventia le este atribuita laboratoarelor Bayer. Anul 1946 a adus si inventarea tehnologie de productie a anvelopei radiale, de catre Michelin, procedeu ce a oferit companiei un avans considerabil fata de concurenta. Mai interesant este faptul ca Michelin cumparase compania Citroen care intrase in faliment, asa ca au putut folosi noua lor tehnologie imediat.

Datorita faptului ca anvelopa radiala oferea un consum mult mai bun, dar si o manevrare mult imbunatatita, utilizarea tehnologiei s-a raspandit rapid in Europa si Asia. In Statele Unite ale Americii inca se utiliza anvelopa de tip bias-ply, insa in anii 1970 anvelopele radiale au inceput sa fie folosite de Ford.

Cand a aparut anvelopa runflat?

In primul rand, haideti sa vedem ce inseamna exact o anvelopa runflat. Ei bine, anvelopa runflat a fost dezvoltata pentru a permite autovehiculului sa se deplaseze chiar daca a pierdut presiune sau a fost perforat. Totusi, exista si o limita de viteza de pana la 90 de km/h dar si o limita de distanta, intre 16 si 80 km, iar asta depinde de tipul anvelopei.

Prima anvelopa runflat a fost introdusa pe piata de cei de la Michelin si avea la baza o tehnologie folosita de troleibuze si anumite trenuri. Anvelopa era folosita pe vehicule militare si pe masini blindate utilizate de banci. Initial, acest tip de anvelopa era promovata ca fiind antiglont insa pretul mult prea mare reprezenta o piedica pentru a fi folosita pe masinile personale.

In anul 1958, Chrysler si GoodYear au oferit o anvelopa „Captive Air”, iar in anul 1972 cei de la Dunlop au lansat anvelopa Denovo care era oferita optional pe modelul Rover P6 3500 in anul 1973.

Primul model de masina care oferea anvelope runflat ca dotare standard a fost Chevrolet Corvette, iar asta se intampla abia in anul 1994. Chevrolet a ales sa echipeze modelul cu anvelope runflat deoarece acesta nu oferea prea mult spatiu pentru bagaje, asa ca o anvelopa de rezerva reprezenta o risipa de spatiu. Bineinteles, acum puteti vedea de ce ati putea umfla anvelopele cu azot si nu cu aer!

Diferentele intre anvelope runflat si cele normale

Trebuie sa mentionam faptul ca in zilele noastre putem gasi o oferta generoasa pentru anvelope runflat pentru vehicule de pasageri. Anvelopele runflat sunt disponibile pentru toate anotimpurile, asa ca le puteti utiliza si vara si iarna.

Totusi, exista diferente intre anvelopele runflat si cele normale. In primul rand, anvelopele runflat sunt mai grele decat cele normale, datorita faptului ca acestea au peretii mai grosi nu se deformeaza ca cele normale.

Mai mult, anvelopele runflat sunt si mai rigide, ceea ce inseamna ca nu absorb denivelarile la fel de usor si scad confortul unui automobil echipat cu astfel de cauciucuri. Este de mentionat faptul ca anvelopele runflat trebuie montate pe jante speciale, pentru a nu permite desprinderea acestora in timpul mersului.

O alta diferenta intre cele doua tipuri de anvelope o reprezinta si pretul, deoarece anvelopele runflat sunt considerabil mai scumpe decat cele normale. Iata de ce ai putea alege anvelopele all-season!

Ce mai trebuie sa stiti este faptul ca se interzice folosirea anvelopelor runflat pe masini care nu au fost concepute pentru acest scop. Suspensia masinii trebuie sa fie configurata din fabrica pentru anvelopele runflat. Iarasi interzisa este folosirea a doua anvelope runflat si doua anvelope conventionale.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter