Care sunt, de fapt, cele mai mari probleme pe care le au modelele de Seat Leon

Seat Leon reprezinta pentru multi soferi o alternativa mai ieftina la modelul Volkswagen Golf. Ca si fratele german, Leon are si el cateva probleme despre care clientii trebuie sa stie inainte de a se decide sa cumpere un astfel de model.

Care sunt, de fapt, cele mai mari probleme pe care le au modelele de Seat Leon

Seat Leon a crescut foarte mult in popularitate si este o alternativa mai ieftina la Volkswagen Golf. Totusi, nici modelul spaniol nu este ocolit de probleme, asa ca ar fi bine sa stii care sunt acestea inainte sa cumperi un astfel de automobil. Care sunt cele mai mari probleme pe care le au modelele Seat Leon?

Cand a debutat modelul Seat Leon?

Prima generatie Seat Leon (1M) a debutat in anul 1998, iar productia s-a incheiat in 2005. Aceasta versiunea folosea platforma A4 (PQ34) a grupului Volkswagen si dupa cum era de asteptat, imprumuta multe dintre componentele gasite pe modele ca Volkswagen Golf 4, VW Bora sau Audi A3.

Citeste si: La cati kilometri se rupe, de fapt, distributia masinilor Volkswagen: Golf, Passat sau Jetta

A doua generatie Seat Leon (1P) a sosit pe piata in anul 2005 si folosea platforma A5 (PQ35) a grupului Volkswagen, aceeasi folosita si de modelul Volkswagen Golf 5.

Responsabil de design a fost Walter de Silva, iar hatchback-ul urmarea aceleasi linii de design care au debutat pe modelul Seat Altea. Designul nu a ramas nepremiat, asa ca Seat Leon a primit premiul „Red Dot” in anul 2006, dar si titlul de „Cea mai buna masina a anului 2009” in Germania, titlu atribuit de nemtii de la Auto motor und Sport.

Cea mai puternica versiune oferita de spanioli era Seat Leon Cupra R, care folosea un motor 2.0 TFSI ce dezvolta 265 cai putere, acelasi gasit pe modele ca Audi S3 sau VW Golf R ori Scirocco R. Acceleratia de la 0 la 100 km/h era posibila in 6.2 secunde, iar viteza maxima limitata electronic la 250 km/h.

In luna februarie a acestui an, Seat a introdus a patra generatie Leon. Dupa cum era de asteptat, saltul tehnologic este destul de mare si modelul imprumuta multa din tehnologia prezenta si pe VW Golf 8.

Ce probleme are un Seat Leon (1P) si ce trebuie sa stii

O sa incepem prin a mentiona problemele cu motoarele pe bezina oferite de acest model. Primele generatii ale motoarelor 1.2 TSI si 1.4 TSI au avut probleme cu distributia, pentru ca intinzatorul se slabea, lantul sarea si intra in motor, iar dauna pe care o provoca acest incident era totala. Abia versiunile updatate care au venit cu distributie pe curea au rezolvat aceasta problema.

Daca vreti un motor fara probleme, recomandam 2.0 FSI si 2.0 TSI. Sunt motoare bune, dar atentie la consumul de ulei care poate ajunge la 1 l/1000 km.

Motoarele diesel au avut si ele ceva probleme, asa ca ar trebui sa eviti 1.6 TDI pentru ca acesta are probleme la filtru de particule, EGR si pompa de inalta presiune. Filtrul de particula se infunda destul de des, asa ca daca vrei un motor diesel care sa tina cu buzunarul tau, ar trebui sa alegi 1.9 TDI si 2.0 TDI.

De asemenea, cutiile automate cu dublu ambreiaj (DSG) au si ele probleme la unitatea Mecatronic, responsabila de cuplarea si schimbarile de treapta. Nu utati ca uleiul si microfiltrul trebuie schimbate la 60.000 de km pentru a evita orice fel de probleme.

Nu uitati nici de pmpa de ABS si senzorul G201, probleme arhicunoscute la modelele Golf si pentru ca tehnologia este aceeasi, nici Seat Leon nu scapa de ele.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
Mercedes-AMG E 63 S T-MODELL: RIVAL PENTRU AUDI RS6?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter