Care este diferenta intre un motor din fonta si unul din aluminiu. Care este mai bun?

De foarte multe ori auzim despre vechile motoare fabricate din fonta sau de cele noi care au in componenta lor aluminiul. Totusi, nu multi soferi stiu care dintre aceste motoare sunt mai bune. Iata ce trebuie sa stiti!

Care este diferenta intre un motor din fonta si unul din aluminiu. Care este mai bun?

Motoare din fonta sau aluminiu? Care este diferenta dintre cele doua si care este mai bun? Pentru ca nu multi stiu ce avantaje sau dezavantaje ofera fiecare tip de motor, o sa va spunem exact ce trebuie sa luati in considerare.

Motoare din fonta sau aluminiu? Ce ar trebui sa alegem?

Ei bine, vom vorbi in urmatoarele randuri de avantajele pe care le ofera fiecare tip de motor. Bineinteles, aducem in discutie blocul motor, adica cea mai mare componenta dintr-un motor, pe care se ataseaza celelalte componente.

Citeste si: 5 motoare Volkswagen prost concepute, care te vor face sa le intretii cu bani grei

Nu este un secret ca la masinile vechi, motoarele erau facute din fonta, adica dintr-un otel turnat care are o temperatura de topire mai mica decat cea a otelului normal. Fonta are in compozitia sa un grad mai mare de carbon decat a otelului obisnuit. In trecut, camioanele, avioanele si locomotivele utilizau motoare confectionate din fonta.

Un avantaj era ca fonta are un grad mai mic de topire si aceste tipuri de motoare puteau fi confectionate mult mai repede. Majoritatea automobilelor construite pana in anul 2000 au un motor confectionat din fonta.

Bineinteles, avantajul major al motoarelor din aluminiu este ca acest tip de material are un grad de topire mult mai mic decat fonta, iar costurile de productie sunt mult mai mic. Totodata, aluminiul este si mult mai usor, asa ca aceste motoare ajuta si la reducerea greutatii. Pentru a va face o idee, va spunem ca cei de la Dacia au declarat ca motorul 1.0 SCe din aluminiu este cu 20 de kilograme mai usor decat motorul anterior, din fonta, cu aceeasi capacitate.

Desigur, un motor din aluminiu se raceste mult mai repede decat unul de fonta, asa ca motoarele fabricate din acest material castiga si la acest capitol. Totusi, majoritatea motoarelor diesel sunt fabricate din fonta, pentru ca raportul de compresie este mult mai mare.

Care este materialul cel mai folosit de producatori in prezent

Dupa cum era de asteptat, producatorii auto au inceput sa foloseasca din ce in ce mai mult aluminiu pentru motoarele masinilor pe care le produc in prezent. Greutatea pare sa fie principalul motiv pentru care se foloseste acest material.

Peste 70% din masinile produse in zilele noastre folosesc motoare din aluminiu. Ganditi-va ca acest tip de material reduce greutatea, implicit consumul si emisiile de dioxid de carbon (CO2).

Toate masinile sport din zilele noastre folosesc motoare din aluminiu, iar motivele pe care producatorii aleg acest tip de material sunt destul de clare. Greutatea redusa, dar si faptul ca aluminiul este un bun conductor de caldura, iar motorul se raceste mult mai repede.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter