Care este diferenta intre o distributie pe lant si una normala?

In fiecare zi auzim discutii despre masinile cu distributie pe lant ori distributie pe curea, insa nu multi dintre noi stiu exact care este diferenta intre cele doua. Iata ce trebuie sa stii si daca este ok sa cumperi un automobil cu distributie pe lant sau una normala.

Care este diferenta intre o distributie pe lant si una normala?

Masinile cu distributie pe lant sunt vazute ca fiind mai fiabile atunci cand sunt comparate cu cele care au distributie pe curea. Totusi, nu multi stiu care sunt diferentele intre cele doua tipuri de distributii, pe lant sau normala. Iata ce trebuie sa stii.

Care este rolul distributiei la o masina?

Mai intai, haideti sa vorbim despre rolul distributiei la o masina, ce face aceasta si de ce este considerata a fi una dintre cele mai importanta componente din automobilul nostru. Ei bine, distributia controleaza toate componentele din motor si sincronizeaza momentul cand se deschid supapele de evacuare si admisie, iar astfel se realizeaza schimbul de gaze din cilindri.

Citeste si: La cati kilometri se rupe, de fapt, distributia masinilor Volkswagen: Golf, Passat sau Jetta

Tocmai din acest motiv, atunci cand se rupe distributia, aceasta va provoca pagube destul de mari motorului sau poate chiar sa il distruga in totalitate. Recomandam tuturor soferilor sa schimbe cureaua de distributie pentru a evita astfel de pagube.

Trebuie sa stiti si ca distributiile sunt de mai multe feluri, pot fi pe lant, curea, pinioane sau chiar mixte, adica lant si curea. Totusi, cele mai populare sunt cele pe curea, pentru ca sunt si mai putin costisitoare pentru producatori, iar asta inseamna profituri mai mari.

Diferentele dintre o distributie pe lant si una normala

In primul rand, toti soferii vor fi de acord cu noi cand vom spune ca distributia pe lant este mai rezistenta, in special cand vorbim despre motoare mai vechi. Drept urmare, acestea rezista lejer cateva sute de kilometri. In ultima perioada, producatorii de automobile au inceput sa foloseasca lanturi de distributie mai subtiri, iar acestea rezista undeva la 200.000 km.

Spre deosebire de distributia pe curea, cea pe lant nu vine si cu riscul de a se rupe in mers. Curelele de distributie pot avea si defecte de fabricatie, iar riscul ca aceasta sa se rupa in mers este destul de mare. Nu vom generaliza insa, doar spunem ca lantul are un avantaj major in acest caz.

Totodata, lantul de distributie prezinta avantajul de a nu isi schimba lungimea in gunctie de temperatura, adica elongatia este inexistenta. Lantul nu va sari de la punctul mort si nu va aluneca, in timp ce cureaua poate aluneca de pe fulie si asta poate duce la distrugere a motorului.

Bineinteles, costurile pentru schimbul unei curele de distributie este mult mai mic, spre deosebire de cazul cand trebuie schimbat lantul. Avantajul ramane rezistenta mai mare in timp.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei

Newsletter