Care este diferenta intre o cutie cu dublu ambreiaj fata de una cu unul singur

Dupa cum bine stim, tehnologia disponibila pe masini a evoluat enorm de mult in ultimele decenii, asa ca saltul tehnologic a fost imens. Asa au aparut si cutiile de viteze cu dublu ambreiaj. Iata ce diferenta este atunci cand o comparam cu o cutie ce are doar unul singur.

Care este diferenta intre o cutie cu dublu ambreiaj fata de una cu unul singur

Masinile moderne sunt oferite din ce in ce mai mult cu cutii de viteze automate, pentru ca acestea sunt preferate de clienti in detrimentul celor ce vin echipate cu cutii de viteze manuale.

Totusi, exista mai multe tipuri de cutii de viteze automate, cu un singur sau cu dublu ambreiaj. Ce diferente exista intre cele doua si ce trebuie sa stii!

Cine a inventat cutia de viteze automata?

Daca inca nu stiai, trebuie sa afli ca un roman a fost cel care a inventat cutia de viteze automata si anume Gogu Constantinescu. Mai mult, acesta a montat pentru prima data o cutie de viteze automata pe un autoturism in anul 1923.

Citeste si: Ce reprezinta anumite zgomote pe care le auzi la masina. Cum se aude o bieleta sau o cutie de viteze defecta

Performantele scazute ale acesteia a facut ca cutia de viteze automata sa nu fie produsa in serie. Insa, in anul 1939, cei de la General Motors au oferit cutia de viteze Hydramatic, prima cutie automata care a vazut o prodictie de serie si care a fost oferita pe masini.

Scopul unei cutii de viteze automate este destul de simplu, aceasta trebuie sa schimbe vitezele fara ca soferul sa intervina in acest proces. Mai mult, aceasta mentine turatia motorului si permite utilizarea corecta a acestuia.

Diferenta intre o cutiile de viteze cu dublu ambreiaj si cele cu unul singur?

Stim cu totii ca producatorii auto ofera diverse tipuri de cutii de viteze automata, in functie de masina pe care o cumparati. Acestea pot fi cu un singur ambreiaj, cu dublu ambreiaj, CVT (cu variatie continua), robotizate sau secventiale.

O cutie de viteze automata cu un singur ambreiaj are in componenta sa trei parti principale: un convertor de cuplu, mecanismele planetare si calculatorul electrohidraulic.

Cutia cu dublu ambreiaj este considerata cea mai performanta dintre toate tipurile de cutii automate. Principiul prin care functioneaza este destul de simplu si este bazat pe doua ambreiaje care functioneaza in sincron si fiecare dintre ele cupleaza o treapta pe rand.

O cutie de viteze cu dublu ambreiaj are la baza doua cutii manuale montate in paralel, una dintre ele avand trepte imparem iar cealalata trepte impare. Cutiile cu dublu ambreiaj pot avea ambreiaje uscate (cu un singur disc si comandate electric) sau ambreiaje umede (cu discuri multiple si comandata hidraulic).

Cutiile de viteze automate cu dublu ambreiaj sunt folosite de Volkswagen, Audi, Porsche sau Renault, insa exista diferente intre acestea pentru ca unele Audi foloseste cutiile S-Tronic, Renault EDC etc.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
CE MASINI DETINE LEBRON JAMES
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter