Care este diferenta dintre un filtru de aer sport si unul normal

Daca vrei sa imbunatatesti performantele masinii tale si iei in considerare montarea unui nou filtru de aer, iti prezentam cateva caracteristici ale acestora. Iata ce diferente sunt intre un filtru de aer sport si unul normal.

Care este diferenta dintre un filtru de aer sport si unul normal

Soferii care vor sa imbunatateasca performantele masinii fara sa faca un chip tuning, trebuie sa ia in considerarea instalarea unui nou filtru de aer la automobilul lor. Iata diferentele intre un filtru de aer sport si unul normal, ce trebuie sa stii atunci cand vrei sa iti instalezi unul.

Ce este un filtru de aer si ce face pentru masina ta?

In primul rand, haideti sa vedem ce este exact un filtru de aer si ce poate face pentru masina ta. Pe scurt, filtrul de aer are rolul de a proteja motorul automobilului de impuritatile care pot patrunde in interior. Filtrul protejeaza motorul tau de praf, insecte sau alte resturi care se gasesc in aer.

Citeste si: Cat rezista, in mod normal, un filtru de aer al masinii?

Trebuie sa intelegi ca un filtru este esential pentru sanatatea motorului tau, asa ca ai grija sa il schimbi la timp si sa nu il lasi sa se infunde. Un filtru de aer imbacsit afecteaza performantele motorului tau, iar mecanicii recomanda schimbarea acestuia la fiecare revizie.

De asemenea, daca filtrul de aer este imbacsit, motorul poate sa porneasca mult mai greu, iar cateodata poate sa nu mai porneasca deloc. Nu este extrem de scump, iar in orasele poluate trebuie sa aveti grija sa il schimbati chiar mai des din cauza prafului. Nu uita nici de filtrul de polen, pentru ca si acesta este extrem de important!

Cat costa un filtru de aer sport si care sunt diferentele fata de unul normal?

Dupa cum spuneam, multi soferi iau in considerare montarea unui filtru de aer sport pentru ca performantele masinii lor sa se imbunatateasca. Un filtru standard pentru masina este fabricat din hartie, iar pentru un automobil de familie este exact ce trebuie.

La masinile sport, veti gasi filtre de aer mai performante, iar acestea ofera performante mult mai bune atunci cand vorbim despre filtrarea impuritatilor. Bineinteles, este esential ca aceste masini sa fie mai rapide, iar pretul de achizitie acopera si costurile unor filtre de aer performante.

Daca ai o masina diesel si nu vrei sa faci chip tuning, poti alege un filtru de aer sport pentru a imbunatati performantele si a prelungi viata motorului. Preturile pentru un filtru de aer K&N variaza intre 600 si 1.000 de lei, asa ca nu vorbim despre filtre ieftine. Recomandam montarea acestora la un service specializat, pentru ca filtrele sport au alta forma, iar acestea trebuie montate inteligent pentru a nu trage aer cald din compartimentul motor.

Filtrele de aer sport pentru un motor pe benzina costa si ele peste 600 de lei atunci cand vorbim despre filtre performante K&N. Nu uitati, daca vreti tot ce e mai bun pentru masina voastra, alegeti filtre de calitate!

Daca un filtru normal este facut din hartie, un filtru de aer sport este confectionat din bumbac asa ca acestea se pot spala dupa ce ati circulat cu masina 60.000 de kilometri, ceea ce inseamna ca investia se recupereaza pe termen lung.

Alte recomandari Cars.ro
Partenerii nostrii cred ca s-ar putea sa-ti placa
Videoclipul zilei
Mercedes-AMG E 63 S T-MODELL: RIVAL PENTRU AUDI RS6?
Aboneaza-te la canalul de YouTube!

Newsletter